Cyberpunk 2077 to „fenomenalna praca” z „szaloną dbałością o szczegóły”. Twórca God of War chwali narrację
CD Projekt RED wciąż skupia się na dopracowaniu Cyberpunka 2077, tymczasem produkcja jest systematycznie komentowana przez branżę. Jednym z deweloperów, który wychwala grę jest Dan Lowe – twórca nie ukrywa, że Polacy zaoferowali fantastyczną narrację.
Jeszcze w lutym planowany jest debiut drugiej dużej aktualizacji do Cyberpunka 2077. Wciąż nie wiemy, czy ostatni atak hakerów znacząco wpłynął na długoterminowe prace studia, pozostaje jednak mieć nadzieję, że wkrótce przedstawiciele zespołu przerwą milczenie i uspokoją społeczność.
O RPG-u rodzimego studia wypowiedział się Dan Lowe, który przez ponad 5 lat pracował dla Ubisoftu, gdzie rozwijał animacje dla Far Cry 3 oraz Watch Dogs. Następnie brał udział w tajnym projekcie Visceral Games w świecie Star Wars, pomagał przy ostatniej grze Motive Studios, a od prawie dwóch lat pracuje nad nowym God of War.
Deweloper opublikował serię wiadomości na Twitterze, w których dostrzega nawet najdrobniejsze aspekty gry CD Projekt RED – autorzy na każdym kroku przygotowują narrację, czuwając, by była jak najbardziej naturalna. Lowe skupia się na scenie z Evelyn Parker, gdzie NPC ustawiają się dokładnie tak, by gracz mógł bezpośrednio podejść do barmana. Wszystko zostało na tyle przemyślane, że kontakt wydaje się najodpowiedniejszy.
„Szybkie słowa uznania dotyczące narracji w Cyberpunk 2077, ponieważ CDPR wykonał kawał dobrej roboty, aby sceny były interesujące i naturalne”.
W Cyberpunk 2077 postacie niezależne cały czas wchodzą w interakcje z przedmiotami (piją, palą, jedzą), by odbiorca miał wystarczająco dużo czasu na wybór odpowiedzi i wygłoszenie kwestii – jest to bardzo swobodne i choć może wydawać się powszechne dla graczy, to deweloper zwrócił uwagę na wskazane detale.
Twórcy zadbali także o takie szczegóły, jak ustawienie postaci (NPC pochyla się w kierunku V, gdy rozmowa staje się coraz pikantniejsza), by wszystko wpisywało się w atmosferę dialogu. CD Projekt RED przygotował unikalny zestaw animacji ustawienia głowy dla każdego NPC, który wchodzi w interakcję z głównym bohaterem.
„Ostatni mały szczegół: Spójrzcie na krzesło Judy, które porusza się wraz z jej ruchem. To subtelne szczegóły, ale to wszystko wymaga pracy i przyczynia się do tego, że te postacie sprawiają wrażenie swobodnych i dobrze umiejscowionych w świecie”.
Dan Lowe nie skrywa zachwytów nad pracą Polaków:
„Ogólnie rzecz biorąc, jest to naprawdę fenomenalna praca, z szaloną dbałością o szczegóły”.
Quick appreciation thread on the narrative delivery in Cyberpunk 2077 cause CDPR is doing some next-level work on keeping scenes interesting and natural. pic.twitter.com/Vc2PUQjxWO
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
Notice how the placement of the NPC characters is funneling you into this position. There’s no other approach angle to the bartender so they get you into position without it feeling like you were forced there.
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
After speaking to the bartender, Evelyn introduces herself and moves over to the seat next to you. pic.twitter.com/3e3RxCCVFE
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
Judy’s placement on the stool as you entered, blocks you from taking that position, she then leaves once you’re locked in with the bartender, opening up space for Evelyn to move in.
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
After introductions you change location. There’s a lot of exposition in this scene and this constant moving of locations keeps things interesting. It also suits the narrative better as the characters look for privacy, since you’re about to talk business. pic.twitter.com/1AHiLSHx4m
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
When Evelyn moves around the table she picks up an ashtray. Any time a character contacts the world, it helps to make them feel more grounded in the world. These small details make a huge difference. pic.twitter.com/HewD28gDtI
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
As the conversation gets juicy, she leans forward. These kinds of posture changes are authored to match the dialogue (it happens this way every time). pic.twitter.com/7E0nTJa2KQ
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
Another change in location (note the world contact as she pushes a button to open the door). Overall I think she stops in 4 different places in this sequence. pic.twitter.com/Cz6SVzl73o
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
One final little detail: Look at Judy’s chair moving as she moves. It’s subtle detail, but this all takes work to do and all contributes to making these characters feel natural and grounded in the world. pic.twitter.com/PF8GPJD33D
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
Overall it’s really phenomenal work, with some crazy attention to detail. This is a massive game, so fully p-capped scenes isn’t really viable for their scope. The fact that CDPR is able to reach this quality using dynamic systems is very, very impressive.
— Dan Lowe (@danlowlows) February 16, 2021
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.