Baldur’s Gate 3 wprowadza klasę druida. Znamy szczegóły wielkiej aktualizacji
Larian Studios właśnie potwierdziło nowości oraz zmiany przygotowane do Baldur’s Gate 3. Twórcy zapowiedzieli nową klasę i tym razem gracze wcielą się w druidów. Poznajcie szczegóły.
Baldur's Gate III otrzyma czwartą aktualizację zatytułowaną „Potęga natury”, która zajmie się licznymi zmianami i poprawkami. Studio podczas audycji podkreśliło, że najnowszy patch wprowadza więcej ulepszeń niż trzy poprzednie łatki razem wzięte.
Największą nowością jest bez wątpienia klasa druidów – gracze skorzystają z ponad 30 czarów, w tym przemienią się w dziką postać. Studio zadbało także o zupełnie nowe dialogi i kwestie, dzięki którym granie postacią druida będzie zapewniało tak samo głęboką narracyjną immersję, jak w przypadku pozostałych klas oraz ras postaci (człowiek, elf, półelf, niziołek, krasnolud, diabelstwo, drow itd.).
„Wykorzystując potęgę dzikiej przyrody, druidzi mogą zmieniać swoją postać, aby lepiej przystosować się do różnych sytuacji. Możesz miażdżyć kości i szarżować na wrogów jako straszliwy wilk lub niedźwiedź polarny. Jako pająk będziesz snuć swoją sieć po całej okolicy. W postaci kruka możesz szybować wysoko ponad Faerûnem. Postać kota pozwoli ci niepostrzeżenie przedostać się do obozu wroga. Jako borsuk zaś będziesz kopać pod ziemią i zaskakiwać swoich przeciwników. Możesz również wykorzystać kijankę, którą zainfekowali cię łupieżcy umysłów, aby odkryć nową i tajemniczą nietypową postać.
Obecnie dostępnych jest 8 postaci: roth głębinowy, kot, kruk, straszliwy wilk, borsuk, pająk, niedźwiedź polarny i nietypowa postać. Postaci niezależne będą reagować na twoją zwierzęcą postać w sposób proceduralny. Na twojej drodze stoi niedźwiedź? Przyjmij postać niedźwiedzia i przemów do niego w jego własnej mowie!”
Studio nie ucieka od założeń systemu D&D i druidzi będą mogli należeć do jednego z dwóch Kręgów, które będą znacząco wpływać na rozgrywkę:
- Krąg Ziemi – Druidzi z Kręgu Ziemi są strażnikami Starej Wiary, a ich domeną są arktyczne pustkowia, słoneczne wybrzeża, spalone słońcem pustynie, gęste puszcze, zielone łąki, wysokie góry, zdradliwe bagna, a nawet ogromna, spowita ciemnością kraina Podmroku. Druidzi z tego Kręgu zyskują dodatkową moc w zależności od tego, z jakim terenem są związani.
- Krąg Księżyca – Zmienni jak sam księżyc, druidzi z tego Kręgu są strażnikami natury, którzy przemierzają najdziksze i najbardziej odludne ostępy. Przemiana nie stanowi problemu dla większości druidów, ale ci, którzy podążają drogą księżyca, zyskują zdolność do przyjmowania bardziej wojowniczych dzikich postaci, takich jak niedźwiedź polarny.
Twórcy doskonale zdają sobie sprawę, że zajmują się gigantycznym IP, więc postanowili otworzyć nowe studio. Aktualnie Larian posiadało swoje oddziały w Belgii, Irlandii, Rosji i Kanadzie, a dzisiaj ogłosiło formalnie ekspansję w Anglii i Malezji, otwierając oddziały w Guildford i Kuala Lumpur. Deweloperzy chcą mieć pewność, że podołają zadaniom i będą mogli zapewnić wyjątkowe tytuły,
Aktualizacja 4: Potęga natury oferuje graczom szereg poprawek i zmian do gry, w tym oczywiście usunięcie błędów, ale także liczne udoskonalenia, które znacznie zwiększą jakość rozgrywki. Twórcy postanowili wyróżnić także zmiany, które zostały dokonane na prośby społeczności lub w reakcji na informacje zwrotne:
- Opcjonalna dociążona kostka: Ta opcjonalna zmiana wprowadza większe zrównoważenie rzutów. Zachowuje najważniejsze elementy generatora liczb losowych, eliminując jednocześnie sytuacje, w których gracz w kilku rzutach z rzędu ma albo ogromnego pecha, albo wielkie szczęście. System działa również dwutorowo. Rzuty w dialogach różnią się od tych w walce, przy czym zmiana dotyczy jedynie rzutów k20. Rzuty obrażeń pozostają bez zmian.
- Rozmawianie z umarłymi i dopracowane przerywniki filmowe: Przerywniki filmowe w szczególnych przypadkach, na przykład podczas rozmowy z umarłymi, zostały istotnie dopracowane. Dodano również możliwość dołączenia do rozmowy w zwierzęcej postaci. Aktualizacja wprowadza również poprawione animacje druidów w Gaju podczas czarowania i korzystania z cech. Wprowadzono także istotne zmiany w animacji i oświetleniu, które teraz wyglądają naprawdę nieźle. Na razie musicie to sobie wyobrazić, ale już wkrótce zobaczycie na własne oczy.
- Gra wieloosobowa: Ci, którzy wyruszają po przygodę z przyjaciółmi, teraz mają wgląd w ekwipunek, czary, wyposażenie i karty postaci pozostałych graczy. Mogą również wymieniać się przedmiotami. Funkcja zablokowania ekwipunku będzie dostępna w przyszłości. Na razie twoi towarzysze teoretycznie mogą cię okraść, ponieważ nie można zablokować ekwipunku, ale przecież ci tego nie zrobią. Bo jesteście przyjaciółmi, prawda?
- Jakość rozgrywki: Wprowadzono szereg zmian, o które wielokrotnie prosili gracze. Teraz można wybrać towarzysza lub przeciwnika do przekazania ekwipunku lub rzucenia czaru przez kliknięcie jego lub jej portretu. Zamiast zaznaczyć postać w grze, można teraz bez trudu wybrać i zaatakować dowolną istotę z poziomu interfejsu użytkownika. Dodaliśmy także przycisk ucieczki dla tych, którzy… preferują manewr taktycznego wycofania. Korzystanie z pochodni jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek dzięki odpowiedniemu przyciskowi!
- Dopracowane przerywniki: Przerywniki fabularne zostały dopracowane dzięki poprawieniu oświetlenia. W efekcie historia w Baldur’s Gate 3 jest opowiadana za pomocą naprawdę spektakularnych sekwencji filmowych.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Baldur's Gate III.