Mortal Shell na PS5 odstaje od Xbox Series X, który oferuje zdecydowanie większą rozdzielczość [AKTUALIZACJA]
VG Tech przygotowało analizę techniczną Mortal Shell, soulslike'a, który niedawno otrzymał next-genowe wydanie.
Aktualizacja:
Twórcy zarzekają, że rozdzielczość na PS5 zostanie niebawem zwiększona.
You are right, several people have reported the PS5 native res is coming in lower than expected. We're looking into it and hoping to patch a fix early next week to get the game running at the intended 1800p.
— Mortal Shell (@MortalShellGame) March 11, 2021
Oryginalna wiadomość:
Zgodnie z zapowiedziami kilka dni temu na rynku pojawiła się next-genowe wydanie ciepło przyjętego soulslike'a - Mortal Shell. Cold Symmetry zaoferowało większą rozdzielczość w parze ze zwiększoną liczbą klatek na sekundę i zajęło się poprawą tekstur.
Do sieci wpłynęły już pierwsze analizy techniczne wyżej wymienionej produkcji na PS5 i XSX|S i mogą one nas lekko zdziwić, bowiem sprzęt Sony - w przypadku tegoż tytułu - mocno odstaje od swojego największego rywala. W obu przypadkach Mortal Shell chodzi w stałych 60 FPS-ach, lecz na PS5 możemy bawić się przez cały czas w rozdzielczości QHD (1440p), kiedy to XSX oferuje dynamiczne 1440p-1800p, z naciskiem na tę drugą liczbę.
Dynamiczną rozdzielczość oferuje także młodszy brat najmocniejszej konsoli na świecie, XSS, bowiem skacze ona od 1170p do 1296p (VG Tech zaznaczyło, że najczęściej cieszymy oko przy 1200p). Jednakże posiadacze Xboksa Series S muszą być przygotowani na sporadyczne spadki FPS-ów do 50.
Interfejs Mortal Shell w PS5 i XSX odpala się w rozdzielczości 4K, a na rzecz konsoli Sony przemawia to, że wykorzystuje ona możliwości DualSense'a i lepiej radzi sobie z ładowaniem tekstur.