FPS Boost to „game-changer dla Xboksów Series X|S”. Digital Foundry testuje gry Bethesdy i chwali funkcję
Microsoft rozbudowuje FPS Boost i funkcja jest chwalona przez Digital Foundry. Specjaliści z Wielkiej Brytanii nie ukrywają, że amerykańska korporacja przygotowała prawdziwy „game-changer”, który jest wyjątkową propozycją dla Xboksów Series X|S.
Microsoft wczoraj rozbudował gry Bethesdy oferując im funkcję FPS Boost, a z samego rana mogliście spojrzeć na pokaz funkcji w kilku tytułach. Pierwszy test skupił się jednak wyłącznie na płynności rozgrywki, a okazuje się, że to dopiero początek.
Digital Foundry zajęło się dokładnym sprawdzeniem FPS Boost w Dishonored Definitive Edition oraz Prey i zdaniem specjalistów funkcja „diametralnie odmienia obie gry”. W przypadku pozycji Arkane Studios Microsoft miał osiągnąć wyjątkowy wynik, który jest „blisko terenów remastera”.
W przypadku Prey deweloperzy nie tylko oferują „niemal perfekcyjne 60 klatek na sekundę” na Xboksie Series X i Xboksie Series S (minimalne spadki przy punktach kontrolnych), ale jednocześnie technologia usuwa problem z input lagiem, który był jednym z największych mankamentów poprzedniej generacji.
FPS Boost skraca także ekrany wczytywania – z 1 minuty i 15 sekund na Xboksie One S do 13 sekund na Xboksach Series X|S. Jednym z problemów jest jedynie fakt, że XSS jest nadal zablokowane na 900p (gra wykorzystuje podstawę z XOneS).
Inne wrażenia proponuje Dishonored Definitive Edition, który nawet na Xboksie Series X nie oferuje stałych 60 klatek, ale John Linneman podkreśla, że „poprawa jest nadal ogromna”. Na obu platformach rozgrywka wczytuje się w zaledwie kilka sekund – jest to prawdopodobnie największa redukcja ekranów wczytywania.
Okazuje się, że FPS Boost to nie tylko płynniejsza rozgrywka, ale gracze mogą liczyć na mniejszy input lag oraz zdecydowanie skrócone loadingi.