Twórcy Control potwierdzają: tworzenie gier na Xbox Series X jest trudniejsze niż na PS5
Twórca z Remedy Entertainment zaznaczył, że tworzenie gier na Xbox Series X|S jest trudniejsze, ponieważ Microsoft dostarczył nowe narzędzia deweloperskie.
Twórcy Control wypowiedzieli się wczoraj nt. tworzenia wersji Ultimate Edition na Xbox Series S. Słabsza konsola Microsoftu sprawiła im trochę problemów, choć nie są oni jedynymi, którzy uważają, że XSS w wielu kwestiach jest problematyczny.
Thomas Puha, deweloper z Remedy, w wywiadzie dla IGN wspomniał także o tym, że Sony puściło oczko w stronę twórców gier wideo. Japończycy dostarczyli narzędzia (pozwalające tworzyć rozmaite produkcje), które doskonale znają, bowiem mieli z nimi styczność już w poprzedniej generacji. Programowanie pozycji na PS4 a PS5 - według Puhy - nie różni się tak diametralnie, jak w przypadku next-genowych Xboksów. Microsoft postanowił zrobić krok naprzód i przygotować napisane niemalże od zera narzędzia pozwalające tworzyć gry na XSX i XSS.
Sony pozostało przy tym, co działało, ich oprogramowanie i narzędzia deweloperskie były dosyć stabilne i dobre już wcześniej. Microsoft zdecydował się zmienić wiele rzeczy, które na dłuższą metę są prawdopodobnie dobre, ale oczywiście dla nas, programistów, jest to początkowo po prostu większa przeszkoda, ponieważ musieliśmy dostosować wiele różnych rzeczy, aby skorzystać z określonych funkcji.
Cieszy fakt, że Microsoft zadbał o nowe narzędzia deweloperskie - możemy być teraz pewni, że nie będą one ograniczały twórców tak, jak miało to miejsce w przypadku Xboksa One.
Warto przypomnieć, że Control nabyło około 2 mln graczy. Wynik ten satysfakcjonuje Remedy Entertainment.