Sony ma wprowadzać umowy „anty Xbox Game Pass”. Resident Evil Village przez rok nie może pojawić się w usłudze
Do Sieci wyciekła umowa pomiędzy Sony oraz Capcomem, na mocy której obie korporacje współpracują przy promocji Resident Evil Village. Zgodnie z treścią dokumentu gracze nie mogą liczyć na udostępnienie produkcji między innymi w Xbox Game Pass.
Wczoraj informowaliśmy naszych czytelników o rzekomych ustaleniach pomiędzy Sony oraz Capcomem, przez które Monster Hunter World nie mógł zadebiutować na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One w tym samym czasie. Po rozpowszechnieniu wiadomości doczekała się ona aktualizacji, gdyż jej autor stwierdził, że źle zinterpretował szczegóły.
Prawdopodobnie z tego powodu Alfred Lameche nie tylko ujawnił konkrety, ale również dołączył fragmenty dokumentów – zabezpieczając się przed powstaniem pewnych nieścisłości.
Zgodnie z przedstawionymi informacjami Capcom nie może przez rok od premiery udostępnić Resident Evil Village w Stadii Pro, Xbox Live Gold, Project xCloud oraz Game Passie. Zapis został określony przez autora wątku jako „anty-GamePass”.
To jednak nie koniec: Sony wyłożyło pieniądze, by upewnić się, że przez najbliższe siedem lat producent i wydawca nie zaoferuje w Resident Evil Village ekskluzywnych dodatków dedykowanych innym platformom. Produkcja powinna także działać równie dobrze (z zastrzeżeniem ograniczeń platformy) na sprzęcie Japończyków jak na innych urządzeniach.
Wiadomość jest szeroko komentowana przez społeczność graczy. Jeff Grubb podkreśla, że nie ma pewności czy dokument jest prawdziwy, jednak producenci konsol nawiązują podobne współprace z deweloperami oraz wydawcami – choć jest to pierwszy raz, kiedy widzimy podobny zapis dotyczący Xbox Game Pass:
I don't know if the leaked RE Village contract is real or tamper-free, but it is a reminder that the lawyers really run the place, don't they?
— Grubb (@JeffGrubb) April 21, 2021
Remember when AC whatever came out early last gen and it was one of a few games to run better on Xbox than PS4 and it also had the Xbox marketing deal. I think that was always a lead-platform thing, but it was likely informed by a similar parity clause.
— Grubb (@JeffGrubb) April 21, 2021