Resident Evil Village nie trafiłby na PS4 i XOne, gdyby gra nie prezentowała oczekiwanej jakości
Capcom potwierdził, że Resident Evil Village był projektowany jako produkcja przeznaczona wyłącznie na PlayStation 5, Xboksy Series X|S i PC. Twórcy jednak podjęli ryzyko, by przenieść pozycję na poprzednią generację. Gra musiała zaprezentować odpowiednią jakość, by mogła trafić na PS4 i XOne.
Jeszcze przed oficjalną prezentacją Resident Evil Village otrzymaliśmy przecieki, które sugerowały, że horror będzie dostępny wyłącznie na PlayStation 5, Xboksy Series X|S i PC. Następnie Capcom potwierdził grę i faktycznie nie zapowiedział wersji na PlayStation 4 i Xboksa One.
Studio wspominało nawet o „next-genowym horrorze”, ale następnie pojawiły się doniesienia, które sugerowały, że firma zmieniła zdanie. Teraz Tsuyoshi Kanda w rozmowie z redakcją IGN postanowił wytłumaczyć sytuację – producent ujawnił, że na początku gra powstała tylko na najnowszy sprzęt:
„Stworzyliśmy Village jako grę na sprzęt next-genowy, ale aby uczynić ją dostępną dla większej liczby graczy, przeszliśmy przez wiele prób i błędów, aby w jakiś sposób zapewnić porównywalne doświadczenie na urządzenia poprzedniej generacji. W końcu udało nam się dostarczyć produkt wysokiej jakości również na konsole last-genowe. Mówiąc to, gdyby jakość nie była wystarczająca, nie sądzę, że gra by mogła zadebiutować”.
Bardzo możliwe, że fatalna sytuacja z dostępem do nowych konsol zmusiła Capcom do zmiany decyzji. Morimasa Sato (reżyser gry) potwierdził jednak, że nawet duża różnica w jakości pomiędzy platformami sprawiłaby, że Resident Evil Village nie trafiłby na PlayStation 4 i Xboksa One:
„Gdyby była duża różnica w jakości graficznej lub framerate, nie byłoby to coś, co moglibyśmy dostarczyć graczom, więc zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby upewnić się, że będzie to satysfakcjonujące doświadczenie na każdej platformie”.
Przeczytajcie nasze wrażenia z Resident Evil Village.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil Village.