Cyberpunk 2077 ma głupie SI? Twórca z CD Projekt RED wyjaśnia założenia

Wielu graczy po premierze Cyberpunka 2077 narzekało na zachowanie mieszkańców Night City, tymczasem do kwestii AI w trakcie walki odniósł się jeden z pracowników studia. Paweł Sasko potwierdził, że jest to związane z poziomem trudności gry i chęcią uczynienia rozgrywki „bardziej sprawiedliwą”.
CD Projekt RED skupia się na następnych aktualizacjach do Cyberpunka 2077. W niedalekiej przyszłości powinniśmy otrzymać darmowe DLC, natomiast deweloperzy zapewne ujawnią konkrety dotyczące pierwszego fabularnego dodatku. Studio w 2021 roku planuje również zaoferować next-genowe wydanie, które pozwoli lepiej doświadczyć wydarzeń rozgrywających się w Night City na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S.
Paweł Sasko, w trakcie audycji, w której uczestniczył również Miles Tost, starszy projektant poziomów, poruszył temat „głupich SI”. Główny projektant questów w Cyberpunk 2077 potwierdził, że odbiorcy systematycznie krytykują sztuczną inteligencję z Night City i wytłumaczył, że SI tak naprawdę nie jest głupie.




Zgodnie z jego wypowiedzią SI doskonale zna położenie gracza, potrafi go znaleźć i może zrobić „wiele różnych rzeczy”, ale twórcy musieli dopasować działania postaci niezależnych, gdyż podkręcenie ich możliwości sprawiłoby, że gra byłaby „niesamowicie niesprawiedliwa i niesamowicie trudna”.
Jak podkreślił Sasko, deweloperzy odpowiedzialni za przygodę V nie starali się, by SI było mądre, a dążyli do uzyskania jak najbardziej ludzkiego zachowania. Planowano ukazać, że SI też może popełnić błędy i źle ocenić sytuację – podobnie jak ludzie.
Główny twórca zadań w Cyberpunk 2077 odniósł się do kilku przykładów, które mają potwierdzać, że działania CD Projekt RED były zamierzone i przemyślane, ponieważ autorzy chcieli podkreślić prawdziwość ich działań – „SI musi zachowywać się jak człowiek, musi popełniać błędy”. Dobrym przykładem jest chociażby walka z wykorzystaniem kamuflażu, w trakcie której wróg celuje w miejsce, z jakiego dotarły do niego strzały (niezależnie, czy gracz już się przemieścił). W innym wypadku produkcja byłaby niegrywalna i zbyt trudna.
Pełną wypowiedź Pawła Sasko znajdziecie w tym miejscu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.