Sony przeznaczy ponad 18 mld dolarów na inwestycje. Firma chce trafić do 1 mld użytkowników
Sony posiada dalekosiężne plany dotyczące swojej działalności i chce znacząco zwiększyć liczbę użytkowników oferowanych usług. W tym celu w następnych trzech latach Japończycy zainwestują ponad 18 mld dolarów.
Wczoraj japoński gigant potwierdził chęć przenoszenia swoich największych IP na urządzenia mobilne oraz rozszerzanie historii poprzez filmy i seriale, ale za wielkimi planami musi również podążać odpowiedni budżet. Zgodnie z treścią najnowszego oświadczenia Sony Group zamierza wydać 2 bln jenów (18,39 mld dolarów) w ciągu najbliższych trzech lat na strategiczne inwestycje.
Wielkie przedsięwzięcia skupione na „usługach mobilnych i sieciowych” mają doprowadzić do zwiększenia liczby klientów bezpośrednio podłączonych do abonamentów ze 160 mln do aż 1 mld odbiorców. Przypomnijmy, że grupa abonentów korzystających z PS Plus oraz PlayStation Now stale rośnie.
Korzystanie z silnego popytu na najnowszą generację oraz z zainteresowania grami zmierzającymi na PlayStation 5 nie wystarczy, by znacząco poprawić rezultaty, dlatego rozszerzenie bazy produktów o pozycje na wspomniane urządzenia mobilne czy filmy i seriale wydaje się jak najbardziej uzasadnione.
W następnych trzech latach powinniśmy otrzymać wiele głośnych zapowiedzi, wśród których pojawią się zapewne następne porty gier z PlayStation 4 na PC – z rana informowaliśmy, że na ostatniej prezentacji Japończyków pojawiła się wzmianka o udostępnieniu Uncharted 4 na komputerach osobistych.