Netflix kończy z dzieleniem kont? Polacy otrzymują nową weryfikację
Netflix powoli staje do batalii z dzieleniem kont. Pierwsi klienci otrzymują powiadomienie weryfikacyjne, które może znacząco utrudnić korzystanie z jednego konta przez kilku użytkowników. Platforma małymi krokami realizuje zapowiedziany wcześniej projekt.
W kwietniu dyrektor generalny Netflixa, nawiązując do kwestii współdzielenia kont, potwierdził, że korporacja „nie chce dokręcać śruby”. Pomimo zapewnień są testowane i wdrażane kolejne rozwiązania, jakie mogą prowadzić do ograniczenia skali procederu. Zgodnie z ostatnimi szacunkami streamingowy gigant traci przez praktykę swoich widzów miliony dolarów.
Jak się okazuje – skutecznym pomysłem, by zmniejszyć problem dzielenia kont na Netflixie jest podwójna weryfikacja. Już pierwsi widzowie w Polsce podczas logowania są proszeni o potwierdzenie swojej tożsamości przez kod weryfikacyjny.
Obecnie prośba może zostać pominięta po zaznaczeniu opcji sprawdzenia konta w późniejszym terminie, jednak wydaje się, że to tylko i wyłącznie odroczenie, a po pewnym czasie komunikat o autoryzacji pojawi się ponownie. Możemy przypuszczać, że Netlfix zacznie wymagać, by użytkownicy za każdym razem potwierdzali swoją tożsamość.
Sytuacja nie powinna negatywnie wpłynąć na widzów, którzy korzystają z platformy wspólnie z domownikami czy najbliższą rodziną, ale na pewno będzie to spora niedogodność dla klientów płacących za usługę z nieznajomymi. Jak wiadomo w Sieci nie brakuje grup, które umawiają się na „wspólne” opłacanie dostępu do serwisu.
Netflix jest w Polsce dostępny w trzech planach:
- Basic - 34 zł na miesiąc
- Standard - 43 zł na miesiąc
- Premium - 52 zł na miesiąc