Reklama

Szef marki Xbox uważa, że przejęcia to „naturalna” część branży. Phil Spencer potwierdza wpadkę PlayStation?

Gry
2941V
Szef marki Xbox uważa, że przejęcia to „naturalna” część branży. Phil Spencer potwierdza wpadkę PlayStation?
Iza Łęcka | 01.07.2021, 08:57

Microsoft nie zakończył rozbudowywania Xbox Game Studios – w ostatnim wywiadzie do tematu przejęć odniósł się Phil Spencer. Zdaniem przedstawiciela amerykańskiego przedsiębiorstwa zdobywanie nowych studiów jest naturalną i zdrową częścią branży gier.

W zeszłym miesiącu mogliśmy natrafić na plotki dotyczące kolejnych zakupów giganta z Redmond, lecz w trakcie E3 2021 Phil Spencer nie ogłosił dołączenia nowych ekip do rodziny Xboksa. Ostatnio natomiast Sony nie próżnowało – Japończycy przejęli Housemarque, a do PlayStation Studios prawdopodobnie dołączyło również Bluepoint Games.

Dalsza część tekstu pod wideo

W najnowszym wywiadzie z redakcją IGN, szef Xboksa nawiązał do kilku przejęć Sony i pogratulował zespołom, co może sugerować, że rzeczywiście Housemarque nie jest jedyną firmą, którą w ostatnich dniach pozyskało Sony. Dwa dni temu informowaliśmy na łamach naszego portalu o wpadce PlayStation Japan, które przywitało w szeregach Sony twórców odświeżonego Demon's Souls – po chwili grafika oraz informacja zniknęły z oficjalnych profili oddziału.

„Czasami widzę w branży dyskusję na temat tego, czy przejęcia to dobra czy zła rzecz? Widziałem, że Sony właśnie ogłosiło kilka przejęć – pragnę pogratulować tym zespołom – i rozumiem niektóre nastroje panujące wśród społeczności dotyczące tego, czy jest to dobre czy złe”.

Spencer zaznaczył, że stworzenie nowego studia związane jest ze sporymi trudnościami i ogromnym ryzykiem – podobnie zresztą jak powstanie jakiejkolwiek firmy:

„Ale jedną rzeczą, którą chcę podkreślić, jest to, że założenie nowego studia, założenie jakiejkolwiek małej firmy, szczerze mówiąc, jest bardzo ryzykowną sprawą, [a - przyp. red.] stworzenie studia gier wideo jest jeszcze trudniejsze. I jeśli zespół rzeczywiście podejmuje ryzyko uruchomienia nowej firmy, stworzenia studia, budowania go przez lata i budowania wartości, kapitału, to stwierdzenie, że nie powinni się sprzedawać, myślę, że jest po prostu krótkowzroczne”.

Jak podkreślił przedstawiciel Microsoftu – nie każde studio musi dążyć do przejęcia, jednak jest to naturalny i zdrowy aspekt branży gier. Phil Spencer uważa, że to droga, którą  podążają niektóre przedsiębiorstwa.

„Nie oznacza to, że każdy zespół musi w końcu sprzedać swoje studio, ale myślę, że to naturalna i zdrowa część naszej branży, że niektóre zespoły zakładają studia - wiele z nich poniesie porażkę, wiemy, że większość małych firm upada, czy mówimy o grach wideo, czy innych branżach - ale te, którym się uda, będą musiały odbyć podróż pełną ryzyka. Zawsze będę gratulował zespołom,  jakie dotrą do punktu, w którym osiągną wartość do przejęcia lub po prostu ogromny niezależny sukces, jeśli to jest ścieżka, którą również podążają”.

Microsoft nadal zamierza rozwijać swoje możliwości first-party, więc obserwatorzy branży gier mogą oczekiwać, że w przyszłości pojawią się nowe ogłoszenia ze strony amerykańskiej korporacji:

„A najważniejszą rzeczą, która napędza naszą platformę, jest siła twórców, zarówno tych first-party, jak i third-party, i na tym musimy się stale skupiać. Jak wszystko nadal rośnie, jak biznes rośnie, jak zaangażowanie rośnie, jak liczba subskrybentów rośnie, będziemy nadal rozwijać nasze możliwości first-party, to część naszej misji i myślę, że nadal będziecie to obserwować”.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/xboxs-phil-spencer-explains-why-he-believes-studio-buyouts-are-good-for-gaming/

Komentarze (134)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper