Back 4 Blood na porównaniu grafiki. Jakość oprawy na PS5, XSX i PC
Back 4 Blood trafi na rynek w październiku. Już teraz dostępna jest jednak beta gry. Przyjrzyjmy się jak wyglądają aspekty graficzne w tej produkcji na różnych platformach.
Wystartowała już beta Back 4 Blood, do której dostęp mają w pierwszej kolejności osoby, które skusiły się na zakup pre-ordera. Od 12 do 16 sierpnia do zabawy będą mogły się natomiast przyłączyć wszyscy zainteresowani gracze.
Dzięki temu, że beta jest już dostępna na PS5, XSX i PC możemy przyjrzeć się jakości graficznej w Back 4 Blood na najmocniejszych platformach.
W porównaniu, które przygotowała redakcja ElAnalistaDeBits pojawia się informacja, że gra działa z dynamiczną rozdzielczością na PS5 i XSX, ustawioną na domyślnym poziomie 3840x2160 pikseli, czyli w 4K (wartość ta zmienia się jednak, w zależności od natężenia akcji na ekranie, tak by utrzymać płynny framerate). Xbox Series S działa również w rozdzielczości dynamicznej, z wyjściowym poziomem 2304x1296 pikseli.
Wszystkie wydania gry działają już w becie w 60 fps, zgodnie z zapowiedziami deweloperów. Wygląda na to, że ta kooperacyjna strzelanka jest dobrze zoptymalizowana już w tym momencie - framerate na PS5, XSX i XSS bardzo rzadko spada poniżej poziomu 60 fps. Śmiało można powiedzieć, że twórcy wykonali w tym miejscu kawał dobrej roboty, świetnie optymalizując kod gry.
Wydanie gry na PC ma przewagę przy najwyższych detalach graficznych nad PS5 i XSX w takich aspektach jak refleksy świetlne (efekt ambient occlusion) i filtrowanie tekstur. Generalnie jednak poziom graficzny jest podobny na konsolach i high-endowych PC - w wielu scenach obraz jest trudny do odróżnienia między PS5, XSX a PC.
Co z loadingami? Back 4 Blood ładuje się w praktycznie tym samym czasie na wszystkich konsolach. W przykładowym segmencie zarejestrowano następujący czasy loadingów: XSS: 9,10 s; XSX: 9,53 s; PS5: 9,23 s.