PSX Extreme 289 już w sprzedaży!
289 numer PSX Extreme trafił już do sprzedaży. Wracamy do magii pierwszego PlayStation wraz z rozwijającą się sceną low-poly, przyglądamy się historii wydań Director's Cut, opowiadamy ile kosztuje tworzenie contept artów i dlaczego twórca Lorda Vadera zaczynał od rysowania zębów. Zaglądamy za niesamowicie ciekawe kulisy tworzenia filmu Obcy: Decydujące Starcie, rozkładamy na części pierwsze serię Red Dead Redemptiom, której początków należy szukać w latach 90. i recenzujemy blisko 25 gier! A to oczywiście nie wszystko.
Pierwsza wersja okładki pojawi się w sprzedaży w kioskach i salonikach, druga trafi do prenumeratorów.
Roger: Tradycyjnie w sierpniowym numerze PSX Extreme byłaby relacja z gamescomu, ale czasy są, jakie są, a wirtualna edycja nie jest wystarczającym wabikiem, by przesunąć wydanie numeru dla raportu z kilku pokazów online bez możliwości fizycznego sprawdzenia gier. I całej extrimowej otoczki wyjazdu za naszą zachodnią granicę. Może za rok?
Patronite - link do wsparcia magazynu
O dziwo latem obrodziło w naprawdę udane produkcje. Recenzujemy blisko 25 gier, w tym remaster Quake’a, Aliens: Fireteam Elite (HIV przedzierał się przez maszkary z Muttim u boku), NEO: The World Ends with You (Mazzi męczył o ten tytuł codziennie, nawet jak spał), No More Heroes III (SoQ zrecenzował na trzeźwo!), Microsoft Flight Simulator (o test drapali się HIV z Komodem, uskuteczniając handel wymienny za Psychonauts 2) czy Ghost of Tsushima Director’s Cut. Przy okazji tejże „wersji reżyserskiej” gry skupiamy się na zjawisku takich wydań, jak wypadają na tle filmowych, które gry przetarły szlaki i co oferują najlepsze wersje kinowe. W Temacie Numeru Dżujo podążył za modą low poly. Co to takiego? To cała masa gier, dem i powstających projektów czerpiących garściami ze stylistyki produkcji z pierwszego PlayStation. Jeśli wychowaliście się na Szaraku, artykuł na pewno Was pochłonie.
A ciekawi Was, ile zarabiają concept artyści? Jak zaczynali swoją karierę najbardziej znani concepciarze w grach i filmach? Czym zasłynął twórca Lorda Vadera? Kto zachwycił Hideo Kojimę? I co kryje się za historią Wiwerny z Wiedźmina, która stała się rewelacyjną anegdotą o pracy concept artystów? To ostatni Temat Numeru, ale nie koniec ciekawej publicystyki. Wiedzieliście choćby, że początku historii cyklu Red Dead Redemption należy szukać pod koniec lat 80.? Na sześciu stronach przedstawiamy kulisy powstania jednej z najgorętszych serii gier wideo i kury znoszącej dziś dla Rockstara złote jaja.
Poczytacie też o wzlotach i upadkach Angry Video Game Nerda, czyli protoplasty współczesnych youtuberów, który zaczynał karierę, gdy monetyzacja na YT to był co najwyżej mokry sen. Recenzja nowego Aliena to z kolei doskonała okazja, by zajrzeć za kulisy tworzenia filmu „Obcy - decydujace starcie”, który kryje naprawdę arcyciekawą historię z planu zdjęciowego. I nie tylko. A na deser w tekście „Dumny z bycia przegranym” bierzemy na celownik samego Bobby’ego Koticka, prezesa Activision-Blizzard. Zarówno jego życiorys, początki, jak i to, z jakiej pozycji startowało Activision, to historia na dobry film. Nie mogło też zabraknąć tekstu Łukasza Dziatkiewicza, który tym razem zabiera Was do Ameryki, by przedstawić losy Jacka Guarnieriego, ziomka Nolana Bushnella, który dorastał na Brooklynie, serwisując automaty, a dziś zarządza firmą pinballową.
A, i zapomniałbym o playtestach. Butcher zagrał we wczesną wersję nowego Halo, a Komodo sprawdził, czy Back 4 Blood to coś więcej niż nostalgia i piękne wspomnienia z Left 4 Dead. Wpadliśmy też na pokaz rebootu Saints Row oraz przetestowaliśmy pada marki SCUF, która wchodzi do naszego kraju. Mam nadzieję, że baterie w lato naładowaliście na 100% i gotowi jesteście na jesienne maratony z grami. I lekturę nowych numerów PSX Extreme! Miłej lektury i dziękujemy za wsparcie.
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
TEMATY NUMERU
PSX not dead – witajcie w świecie gier low poly
Wersje reżyserskie gier – historia prawdziwa
Concept arty – sztuka kontrolowana
CO NOWEGO
Solar Ash
Six Days in Fallujah
Fatal Frame: Maiden of Black Water
Testy – SCUF Instinct Pro / HyperX ChargePlay Duo
Saints Row
PLAYTESTY
Back 4 Blood
Lust from Beyond: M Edition
Halo Infinite
RECENZJE
Neo: The World Ends with You
Microsoft Flight Simulator
Assassin’s Creed Valhalla - Oblężenie Paryża44
Frostpunk: Complete Edition
Hades
Death’s Door46
The Great Ace Attorney Chronicles
Omno
Banners of Ruin
Black Book
The Forgotten City
Golf Club: Wasteland
Art of Rally
King’s Bounty II
Road 96
The Ascent
QUAKE Remastered
No More Heroes III
Dreamscaper
RiMS Racing
Twelve Minutes
Foreclosed
Greak: Memories of Azur
Ghost of Tsushima Director’s Cut
Aliens: Fireteam Elite
HARDKOR
„Obcy – decydujące starcie” od zaplecza
Wzloty i upadki wkurzonego gracza
Bobby Kotick – dumny z bycia przegranym
Myszaq lubi
RETRO
Czerwony Rockstar, martwy Revolver
Super Jack(pot), czyli American Pinball Dream
FELIETONY
Konsolite
Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
Na piechotę [Piechota]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Region Filmowy
Graczpospolita
Listy
Patronite
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
PRENUMERATA została wysłana w poniedziałek, 30.08. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na [email protected] lub posty w tym temacie.
Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.