Firesprite składa się z ponad 250 deweloperów. Twórcy będą rozwijać gry AAA na PS5
Firesprite może okazać się istotnym wzmocnieniem PlayStation Studios. To jedno z najszybciej rozwijających się zespołów z Wielkiej Brytanii, które będzie jednocześnie pracować nad kilkoma projektami. Twórcy jeszcze przed dołączeniem do wewnętrznych zespołów Sony pracowało nad 2 grami AAA.
Nazwa Firesprite może być dla niektórych graczy mało znana, jednak okazuje się, że jest to jedno z najszybciej rozwijających się zespołów z Wielkiej Brytanii. Studio posiada ponad 250 deweloperów i zostało założone przez Christophera Dringa, czyli twórcę serii Wipeout. Skala Firesprite jest naprawdę duża, ponieważ firma zatrudnia więcej pracowników niż łącznie dwa inne brytyjskie zespoły PlayStation – London Studio i Media Molecule.
W wywiadzie dla Gamesindustry Hermen Hulst (szef PlayStation Studios), Christopher Dring (szef Firesprite) oraz Graeme Ankers (dyrektor zarządzający) rozmawiali o dołączeniu Firesprite do PlayStation Studios – będzie to pełnoprawny zespół rozwijający duże gry:
„To jest właśnie odpowiedni moment, aby do nas dołączyli i podwoili swoje projekty, które z nimi realizujemy. Aby umocnić nasze relacje i dać im odpowiednie miejsce przy stole, przy którym prowadzimy formalną wymianę wiedzy z innymi studiami. Mają oni już pewne silne powiązania z niektórymi zespołami first-party, ale chcę jasno powiedzieć, że chcemy, aby to oni kierowali rozwojem kilku projektów gier, a nie pomagali innym studiom, mimo że już wcześniej z nami współpracowali” – Hermen Hulst
Jeszcze przed dołączeniem do PlayStation, Firesprite rozwijało dwie gry AAA – sieciowy shooter oraz blockbusterową przygodówkę z ambitną mroczną historią.
„Bardzo chciałbym móc w pewnym momencie wkrótce opowiedzieć o [naszych grach]. Będą to piękne, niesamowite uniwersa, którymi gracze będą się cieszyć przez lata, ale nie możemy mówić konkretnie o tym, jakie to są gry, ani w jakim gatunku. Wszystko co robimy ma inne oblicze, czy jest to innowacja, która zmieni jakiś gatunek i mam nadzieję, że widać to w naszych poprzednich projektach. Zawsze będziemy wyznawać tę filozofię i pragnienie, aby wnieść coś nowego do gatunku i zmaksymalizować wszelkie doznania... niezależnie od tego, czy jest to platforma technologiczna, czy nie. Chodzi o stworzenie jak najlepszego doświadczenia” – dodał Graeme Ankers
Deweloperzy nie muszą skupiać się na rozgrywce VR, ponieważ w trakcie wywiadu Ankers zaznaczył, że najważniejsze dla studia jest wykorzystywanie funkcji platformy, by dostarczyć „najlepsze doświadczenie”. Dyrektor zarządzający jednocześnie podkreślił, że firma wcześniej była także związana z wieloma grami, które nie były związane z wirtualną rzeczywistością.