Death Stranding: Director's Cut „to pięknie skrojone doświadczenie na PS5”. DF potwierdza szczegóły trybu 21:9

Gry
1687V
Death Stranding: Director's Cut „to pięknie skrojone doświadczenie na PS5”. DF potwierdza szczegóły trybu 21:9
Wojciech Gruszczyk | 24.09.2021, 09:38

Kojima Productions nie zawiodło wykorzystując dodatkowy potencjał PlayStation 5 i doprowadzając na rynek Death Stranding: Director's Cut. Gra jest chwalona przez Digital Foundry, ale dziennikarze potwierdzają, że konsola Sony nie może zapewnić normalnego wsparcia 21:9. Specjaliści skrytykowali także proces przenoszenia rozgrywki.

Od wczoraj możecie zapoznać się z naszą recenzją Death Stranding: Director's Cut. Roger wymienił atuty gry oraz wspomniał o kilku mniej udanych elementach, ale warto również zapoznać się z materiałem przygotowanym przez Digital Foundry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Death Stranding: Director's Cut oferuje cztery tryby grafiki (jakość, wydajność + opcje dla ultraszerokiego ekranu) i gracze mogą liczyć na oczekiwane 60 klatek na sekundę. Specjaliści potwierdzają także, że tryb 21:9 to tak naprawdę 16:9, w którym produkcja działa w 1800p i jest skalowana do 2160p.

„Na koniec tryb ultrawide, który okazuje się być bardziej interesujący niż się spodziewałem. W zasadzie gra wykorzystuje czarne pasy na górze i dole ekranu, rozszerzając jednocześnie pole widzenia w widocznym obszarze. Efektywna rozdzielczość w tym trybie to około 3840x1643 (jeśli usuniemy czarne pasy) - tak jest w przypadku użycia trybu jakości w połączeniu z ultrawide. Wydaje się, że odpowiada to wrażeniom ultrawide z wersji PC, ale oczywiście nie ma możliwości natywnego wyświetlania ultraszerokich rozdzielczości na PS5, więc będziecie widzieć te czarne pasy na górze i na dole”.

Death Stranding: Director's Cut otrzymało także poprawioną odległość rysowania na PlayStation 4 (względem PS4 i PS4 Pro) i deweloperzy nie zapomnieli o wsparciu DualSense – Digital Foundry podkreśla, że Kojima Productions podeszło do zadania przeniesienia gry na PS5 z dużym szacunkiem i faktycznie tytuł wykorzystuje atuty platformy.

Redakcja z Wielkiej Brytanii wspomina jednak o pewnym problemie – przenoszenie rozgrywki z PS4 na PS5 to „krok wstecz” względem tego, co oferuje Ghost of Tsushima. Tutaj nadal musimy załadować grę na PlayStation 4 i dopiero eksportować save'a na PlayStation 5.

„Poza tym, Death Stranding pozostaje genialną grą, a wersja na PS5 jest ogólnie doskonała. Oprawa graficzna i wydajność są lepsze niż na PS4, nowe opcje i zawartość są mile widzianymi dodatkami, a sama gra pozostaje wciągająca”.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-death-stranding-directors-cut-a-playstation-5-upgrade-worth-the-money

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper