Far Cry 6 pod lupą specjalistów. Ubisoft dokonał przełomu?
Najnowsza odsłona Far Cry zadebiutowała dosłownie kilka dni temu, pokazując nam tym samym jaki kierunek zamierza objąć Ubisoft na aktualnej generacji konsol.
Tradycyjnie przy okazji największych premier Ubisoftu, cała branża zastanawia się w jaki sposób francuski wydawca zamierza podbić stawkę tym razem i czym udoskonali swoje otwarte światy tworzone już od czasów PlayStation 3.
Ostatnie parę odsłon marki Far Cry nieco zawiodło nasze oczekiwania stając się pod pewnymi względami istnym krokiem wstecz względem tego co mogliśmy zobaczyć jeszcze w takim Far Cry 2. Pod tym kątem miłośnicy marki powinni być jednak zadowoleni, albowiem Far Cry 6 mocno stawia na realizm, destrukcję otoczenia i przywraca mechaniki znane z poprzednich odsłon cyklu, jak na przykład konsekwentne roznoszenie płomieni przez wiatr.
Digital Foundry przyjrzało się grze na PS5, Xbox Series X/S oraz na PC i okazuje się, że mamy tu do czynienia z wieloma usprawnieniami. Oczywiście twórcy jeszcze nie do końca opanowali moc sprzętu, przez co na obu rodzinach konsol jesteśmy świadkami dynamicznej rozdzielczości sięgającej maksymalnie 1872p na PS5 oraz 2160p na Xbox Series X, co ciekawe zabawka Microsoftu zaczyna swoją skalę tam gdzie kończy ją PS5. Xbox Series S natomiast pokazuje do 1224p.
Far Cry 6 wykorzystuje również moc dysków SSD i wejście z głównego menu do rozgrywki zajmuje zaledwie 6 sekund. Pod kątem wydajności zaś nie dzieje się tu nic szczególnego - ot każda platforma uciąga pełne 60 klatek na sekundę z lekkimi spadkami do 57 klatek.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Far Cry 6.