Xbox Game Pass zaliczył duży wzrost subskrybentów, ale Microsoft liczył na więcej. Usługa nie osiągnęła celu
Najnowszy raport finansowy przygotowany przez giganta z Redmond potwierdza spory wzrost zainteresowania Xbox Game Pass w ciągu ostatnich 12 miesięcy, jednak biorąc pod uwagę strategię i działania przedsiębiorstwa, rezultat mógł okazać się lepszy.
Microsoft opracował raport finansowy podsumowujący minione 12 miesięcy (do 30 czerwca 2021 roku), jednak jeden z założonych celów nie został osiągnięty – mowa o zainteresowaniu Xbox Game Pass.
Napływ nowych graczy do usługi był wolniejszy niż tego oczekiwano – w ubiegłym roku finansowym wzrost liczby klientów abonamentu wyniósł 37%, jednak priorytetem Amerykanów było osiągnięcie pułapu 48%.
Możemy podejrzewać, że dopiero druga połowa roku kalendarzowego i wiele głośnych premier AAA pozwolą znacząco poprawić rezultat – wczoraj korporacja wymownie podsumowała swoją taktykę związaną z rozwojem Xbox Game Pass. Jednocześnie poznaliśmy 11 nowych tytułów zmierzających do biblioteki.
Nie znamy liczby klientów Xbox Game Pass, jednak w styczniu Microsoft oficjalnie informował, że posiada już 18 mln subskrybentów. Według szefa Take-Two już około 30 mln graczy zainteresowało się propozycją, lecz należy podkreślić, że Amerykanie nie potwierdzili wskazanego wyniku.
Należy zwrócić uwagę, że w poprzednim roku fiskalnym (od 1 kwietnia 2019 do 31 marca 2020 roku) liczba użytkowników Xbox Game Pass wzrosła o 86%, pobijając tym samym założony cel (71%).