Ubisoft zbanuje graczy i zablokuje ich dostęp do gier za pytanie o naprawę produkcji [Aktualizacja #1]
Francuski producent i wydawca nie zamierza naprawić jednego ze swoich starszych tytułów, co w zasadzie nie jest specjalnie zaskakujące, ale korporacja chce banować graczy, którzy pytają o usprawnienie produkcji. Fani mogą stracić dostęp do wcześniej kupionych produkcji.
Splinter Cell: Blacklist jest cenioną produkcją Ubisoftu, jednak gra od dłuższego czasu ma problemy z łącznością, przez którą gracze nie mogą w pełni cieszyć się tytułem. Fani Sama Fishera pytali o możliwość naprawy gry, jednak jest to starsza pozycja, więc deweloperzy nie zamierzają usprawnić pozycji.
Jest to zrozumiałe, jednak trudno wytłumaczyć wiadomość, którą na forum korporacji opublikowała Tara Reichley – Szefowa Centrum Kontaktu z Klientem Ubisoftu. Przedstawicielka studia potwierdziła, że jeśli gracze będą pytać o możliwość naprawienia gry, to na początku otrzymają siedmiodniowego bana, a następnie permanentnego i stracą dostęp do wcześniej kupionych gier.
„Wszelkie zgłoszenia do pomocy technicznej dotyczące tego problemu w przyszłości spotkają się z 7-dniowym banem. W tym czasie nie będziesz mógł dokonywać zakupów w sklepie Ubisoftu, logować się na stronach Ubisoftu, logować się na swoje konto Ubisoft ani grać poprzez klienta Ubisoft Connect. Nadal można jednak grać w trybie offline. Obsługa klienta nie będzie w stanie cofnąć tego zakazu.
Kolejne przewinienia będą skutkowały banem permanentnym.
Dodatkowo, wszyscy użytkownicy, którzy celowo używają wcześniejszych wersji Ubisoft Connect lub launcherów Uplay w celu obejścia problemu, zostaną zbanowani. Starsze wersje Ubisoft Connect nie są już bezpieczne, a dalsze korzystanie z nich może skutkować naruszeniem bezpieczeństwa konta Ubisoft lub całego Ubisoftu”.
Jest to naprawdę szokująca wiadomość, bo moglibyśmy pomyśleć, że w 2021 roku firmy będą bardziej otwarte na pomoc. Nawet jeśli korporacja dostaje wiele wiadomości na temat Splinter Cell Blacklist, to zdecydowanie lepszą decyzją wydaje się opublikowanie oświadczenia, w którym deweloperzy podkreślają, że nie mogą usprawnić gry.
Tara Reichley wspomina o rozgrywce offline, jednak duża część produkcji Ubisoftu nie oferuje takiej możliwości, więc w zasadzie klienci stracą dostęp do wcześniej kupionych tytułów.
[Aktualizacja #1]
Ubisoft usunął post z forum twierdząc, że jeden z użytkowników podszył się pod pracownika korporacji. Wielu graczy jednak nie jest przekonanych, ponieważ post był przyklejony na samej górze forum i jego odpowiedzi były wyłączone – w tym miejscu pojawiają się publikacje pracowników firmy. Gracze nie mogą po prostu założyć konta i ustawić tematu w taki sposób.