PUBG: New State wielkim sukcesem. Bez zaskoczenia, gra zarobiła ogromne pieniądze przez pierwszy tydzień
Jakiś czas temu wydawcy popularnego PlayerUnknown's Battlegrounds podjęli bardzo ważną decyzję, iż warto skupić się na rynku mobilnym. Dziś możemy obserwować owoce tej decyzji.
Pamiętacie jeszcze szał na PlayerUnknown's Battlegrounds, który panował blisko 3-4 lata temu? Na pewno tak! Gra miała ogromny wkład w rozwój gatunku battle royale i przyczyniła się mocno do budowania jego fenomenu. Niestety tytuł zaczął przegrywać z innymi na konsolach i PC, więc twórcy byli zmuszeni podjąć odważną decyzję - postanowili skupić się na smartfonach.
Owocem tego kroku było PUBG: New State, a więc "nowa generacja battle royale", o której głośno zrobiło się dopiero w październiku tego roku. Projekt zadebiutował 11 listopada i bardzo szybko zgarnął spore rzesze graczy, które chciałby sprawdzić, jak PUBG Studios ulepszyło swój pierwotny projekt. I choć nie było żadnych wątpliwości, iż tytuł okaże się sukcesem, to najnowsze dane pozwalają sobie to nieco zobrazować.
Jeszcze przed premierą mogliśmy czytać o dziesiątkach milionów rejestracji do gry, a po samym starcie, zainteresowanie się tylko potwierdziło. Według Sensor Tower, darmowej strzelaninie na urządzenia mobilne udało się zarobić około 2,6 miliona dolarów w ciągu zaledwie jednego tygodnia. Mówi się, że większość tych wydatków pochodzi z USA, Japonii i Turcji. Co więcej, sama gra została pobrana ponad 23 miliony razy - tu najwięcej ściągnięć odnotowano w Indiach, USA oraz Korei. Imponujące liczby!