Hideo Kojima potwierdza prace nad 2 grami. Japończyk rozwija „wielki tytuł” i zdradza plany na 2022 rok
Ekscentryczny deweloper nie zamierza odpoczywać w 2022 roku. Kojima Productions oficjalnie skupia się na stworzeniu dwóch produkcji, lecz plany Japończyka na następne miesiące są związane z nieco inną działalnością.
Na początku grudnia Hideo Kojima wysłał enigmatyczną wiadomość, w której zapowiedział prace nad nowymi projektami. Z okazji specjalnego cyklu tekstów poświęconego podsumowaniu 2021 roku na serwisie Famitsu, twórca zagłębił się w temat swoich produkcji.
Kojima potwierdził, że tworzy „wielką grę” i „nowy, wymagający tytuł”. Pamiętając o ostatnich niepotwierdzonych doniesieniach dotyczących działalności twórcy, może on mówić o Death Stranding 2 oraz tajemniczej pozycji wykorzystującej chmurę opracowanej dla Microsoftu.
Deweloper zaznaczył również, że w 2022 roku jego studio planuje zrobić „krok naprzód” i wyrażać swoją kreatywność inaczej, niż pooprzez gry – od kilku tygodni wiemy, że Kojima Productions otworzyło nowy oddział, którego zadaniem będzie między innymi opracowanie filmów oraz seriali.
W nadchodzących miesiącach Japończyk będzie szukał „systemu” dla nowej generacji – możemy przypuszczać, że planuje on skorzystać ze swoich znajomości, by pracować na nowym silniku. Priorytetem będzie także powrót do rytmu pracy sprzed rozpoczęcia pandemii.
Kojima stwierdził, że w 2022 roku odczujemy znaczący wpływ streamingu, gdyż „branża rozrywkowa się zmienia”, a chmura będzie miała coraz większy wpływ na pracę oraz prowadzenie biznesu.