NVIDIA prezentuje technologię DLDSR. Znacznie wyższa jakość obrazu bez utraty płynności animacji
NVIDIA pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, opierającymi się na Sztucznej Inteligencji, które poprawią wydajność i jakość graficzną w grach.
Po niesamowicie dobrze działającym DLSS, który zapewnia już nawet dwa razy wyższy framerate w grach, niż normalnie, NVIDIA szykuje kolejną bardzo obiecującą technologię. Chodzi o DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution). Po włączeniu DLDSR gra będzie renderowana w wyższych rozdzielczościach a następnie skalowana przez specjalne algorytmy, tak by dopasować obraz do natywnej rozdzielczości naszego monitora/TV.
NVIDIA opublikowała już screenshot prezentujący trzy kadry z Prey. Po lewej widzimy grafikę w rozdzielczości natywnej 1080p, w środku rozwiązanie DSR przeskalowane z 4K do 1080p a po prawej technologię DLDSR przeskalowaną z 1620p do 1080p. NVIDIA twierdzi, że po zastosowaniu DLDSR uzyskujemy - przy znacznie poprawionej jakości graficznej - framerate praktycznie identyczny do natywnego trybu 1080 p (145 fps vs 143 fps). DLDSR może zatem wyraźnie ulepszać obraz bez pogorszenia płynności animacji.
NVIDIA zapewnia, że DLDSR zadziała w "większości gier" i z każdą kartą graficzną RTX wyposażona w rdzenie Tensor. Firma nawiązała też współpracę z Pascal Gilcher, autorem ReShade Ray Tracing Filter. Gilcher stworzył specjalne filtry Freestyle dla narzędzia GeForce Experience, które mają poprawiać w takim stopniu oświetlenie w grach, jakbyśmy grali w remastery. Czekamy na prezentację tej technologii. DLDSR i rzeczone filtry Freestyle zostaną dołączone do sterowników od NVIDIA, które zostaną opublikowane 14 stycznia 2021 r.