Vita: co ze wsparciem twórców third-party?
Nie trzeba być na bieżąco z branżowymi newsami, by zauważyć, że na Vicie panuje posucha, jeśli chodzi o świeże gry, w szczególności tworzone przez deweloperów third-party. Shuhei Yoshida udzielił ostatnio wywiadu, w którym przyznaje, że firmie trudno jest zachęcić wydawców i producentów do współpracy.
Nie trzeba być na bieżąco z branżowymi newsami, by zauważyć, że na Vicie panuje posucha, jeśli chodzi o świeże gry, w szczególności tworzone przez deweloperów third-party. Shuhei Yoshida udzielił ostatnio wywiadu, w którym przyznaje, że firmie trudno jest zachęcić wydawców i producentów do współpracy.
Shuhei Yoshida, pełniący funkcję prezesa Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, skomentował w wywiadzie dla PlayStation: The Official Magazine aktualną sytuację dostępności świeżego software'u na Vitę.
"Mamy większe trudności, niż się spodziewaliśmy, z pozyskaniem wsparcia dla Vity ze strony deweloperów third-party. Będziemy kontynuować rozmowy ze środowiskiem deweloperów i z wydawcami i przedstawiać im dokładnie dlaczego Vita jest doskonałą platformą dla ich IP. Mam też nadzieję, że nowy tytuł z serii Assassin's Creed to udowodni" - powiedział Yoshida.
W dalszej części wywiadu Yoshida wspomina, że eksplodująca popularność smartfonów i tabletów powoduje, że deweloperzy third-party i wydawcy są mniej skłonni do inwestycji w tworzenie gier na Vitę. Mimo wszystko Sony nadal liczy, że będzie w stanie przekonać do siebie mniejsze studia.
Sony póki co nie obniża ceny Vity. Wg planu takie tytuły jak Assassin's Creed III: Liberation oraz Call of Duty: Black Ops Declassified sprawią, że lawinowo wzrośnie sprzedaż nowego handhelda japońskiej firmy. Czy dla osób, które nie mają jeszcze Vity będą to wystarczające argumenty do zakupu nowej przenośnej konsoli? Dajcie znać co sądzicie o tej sprawie w sekcji komentarzy.