Creative Assembly rozważało co-op w Alien: Isolation

Zanim sfinalizowało się jako wizja jednoosobowego doświadczenia w duchu survival-horroru, Creative Assembly rozważało wrzucenie do gry trybu kooperacji. Na szczęście postawiono wyłącznie na samotną tułaczkę po ciemnych tunelach zdsiesiątkowanej stacji kosmicznej
Dyrektor kreatywny Isolation, Al Hope, w rozmowie z serwisem Rock, Paper, Shotgun poinformował, że studio miało ciekawy pomysł na co-op, z którego ostatecznie zrezygnowano, ale sama gra od pierwszych chwil produkcji nastawiona jest na singlowe doświadczenie.
Jako wytłumaczenie podjętej decyzji zajmujący się interfejsem Alien: Isolation John McKellan podał chęć wywołania w graczach uczucia bezsilności o osamotnienia w nierównej walce z polujących na nich Xenomorphem. Według dewelopera kooperacja zamieniłaby rozpaczliwą walkę o przeżycie na wspólne główkowanie nad tym, jak przebrnąć przez dany fragment gry.