Tekken x Street Fighter w pełnym 3D?
Niedawno dowiedzieliśmy się - co nie było specjalnym zaskoczeniem - że Street Fighter X Tekken nie wykorzysta możliwości Move i Kinecta. Co ze standardem obrazu stereoskopowego? Na te pytanie odpowiedziało Namco.
Niedawno dowiedzieliśmy się - co nie było specjalnym zaskoczeniem - że Street Fighter X Tekken nie wykorzysta możliwości Move i Kinecta. Co ze standardem obrazu stereoskopowego? Na te pytanie odpowiedziało Namco.
Katsuhiro Harada, twórca serii Tekken, zapewnił, że Namco Bandai rozważa możliwość przystosowania Tekken X Street Fighter do obrazu 3D. Pojawiło się jednak wiele poważnych "technologicznych przeszkód" na drodze do uzyskania tego celu.
"Kiedy ludzie myślą o 3D, mają przed oczami wizje shooterów FPP, TPP, albo gier lotniczych. Jednakże robiliśmy w Namco Bandai wiele testów, sprawdzając jak nasze dotychczasowe produkcje wyglądałyby w 3D i uważamy, że bijatyki wyglądają w obrazie stereoskopowym całkiem nieźle" - powiedział Katsuhiro Harada, po czym zaraz dodał: "ale niestety mamy tu do czynienia z technologiczną przeszkodą, ciężko jest w tej chwili powiedzieć czy nasze bijatyki będą kompatybilne z 3D".
Problem polega na tym, że w bijatykach wysokiej jakości trzeba zapewnić stały framerate w okolicach 60 klatek na sekundę. Standard 3D wymaga oczywiście podwojenia tej wartości (60 fps dla lewego i prawego oka). To oznacza konieczność generowania grafiki z prędkością 120 klatek na sekundę. Nikłe są więc szansę, byśmy zagrali w Street Fighter X Tekken lub w Tekken X Street Fighter, wykorzystując w pełni potencjał telewizorów 3D. Na ten moment musimy poczekać do następnej generacji hardware'u.