Sony ma wielkie plany na gry-jako-usługi. Firma szykuje 10 produkcji
Po ogłoszeniu przejęcia Bungie Jim Ryan zapowiedział rozbudowane działania w segmencie „gier-jako-usług”. Nie musieliśmy zbyt długo czekać na zapowiedzi dotyczące działu. W następnych latach PlayStation Studios zaoferuje szereg propozycji bazujących na takim modelu biznesowym.
Jedną z wizytówek PlayStation są efektowne i dopracowane produkcje tworzone przez doświadczone studia deweloperskie – szczególnie w trakcie wcześniejszej generacji wzmocnił się trend wydawania fabularnych tytułów z kamerą ustawioną za plecami głównego bohatera przygody. Czasy jednak trochę się zmieniają, podobnie jak gusta graczy, na co japońska korporacja planuje reagować, zapewniając szereg pozycji rozwijanych w modelu gra-jako-usługa.
Na spotkaniu z inwestorami włodarze Sony potwierdzili strategię na następne lata – do marca 2026 roku możemy spodziewać się aż 10 gier-usług od PlayStation. Łatwo policzymy, że w ciągu 3 lat szykuje się "niemały wysyp" produkcji rozwijanych przez długie miesiące po premierze.
„PlayStation twierdzi, że planuje wrzucić na rynek 10 gier-jako-usług do marca 2026 r.
~Za pośrednictwem telekonferencji dotyczącej zarobków Sony w trzecim kwartale”.
PlayStation says they plan to launch 10 live service games by March 2026
— Shinobi602 (@shinobi602) February 2, 2022
~Via Sony Q3 Earnings Call pic.twitter.com/2Ud3ua7UnX
Śmiało możemy przypuszczać, że japońskie przedsiębiorstwo skorzysta z potencjału swoich największych marek (The Last of Us, Uncharted, Gran Turismo), nie tylko wrzucając na rynek duże produkcje, ale jednocześnie rozwijając je poprzez liczne aktualizacje i wprowadzanie dodatkowej zawartości, które staną się źródłem kolejnych zysków.
Oczywiście, czekając na konkretne zapowiedzi powinniśmy uzbroić się w cierpliwość, jednak biorąc pod uwagę wskazanie tak konkretnego terminu, Sony może ujawnić nowe propozycje jeszcze w 2022 roku.