Ghostwire: Tokyo w analizie graficznej: PC vs PS5. Ray tracing robi wrażenie na obu platformach

Ghostwire: Tokyo podzieliło dziennikarzy, którzy wystawiają tytułowi oceny od 4/10 aż po 10/10. Większość redaktorów zgadza się jednak w jednej kwestii: grafika w tej produkcji jest imponująca.
Tytuł wygląda szczególnie dobrze z włączonym ray tracingiem, co możecie sprawdzić na porównaniu, które przygotowała redakcja ElAnalistaDeBits. Poniższy filmik przedstawia analizę poszczególnych trybów graficznych w Ghostwire Tokyo – ze szczególnym uwzględnieniem różnic między edycją na PS5 i PC.




Z analizy grafiki, którą przeprowadziło ElAnalistaDe Bits wynika, że na PS5 w żadnym z trybów Ghostwire Tokyo nie osiąga pełnej rozdzielczości 4K, a jedynie 1800p (w ustawieniu Quality). Rozdzielczość spada natomiast do 1440p w trybie Wydajności, przy 60 fps.
Parametry graficzne w Ghostwire Tokyo na PS5:
- Tryb Jakości (ray tracing): 1800p przy 30fps
- Tryb Jakości High Framerate: 1080p przy 120fps
- Tryb Wydajności: 1440p przy 60fps
- Tryb Wydajności High Framerate: 1080p przy 120fps
Gra wygląda doskonale z włączonym DLSS na PC (co zapewnia znacznie wyższy, niż normalnie, framerate) – trudno odróżnić taką opcję od natywnego 4K. Tryby z wyłączonym Vsynciem mają problemy na obu platformach z rwaniem ekranu.
Tryby graficzne HFR mają nieregularny framerate, rzadko dochodząc do 120 fps. Niestety w trybie Jakości dochodzi na PS5 do spadków płynności animacji. Jakość implementacji ray tracingu jest natomiast imponująca – „rzadko obserwujemy grę z tak udanym efektem ray tracingu” – napisała redakcja ElAnalistaDeBits. Ray tracing wygląda trochę lepiej na PC – odbicia na komputerach mają wyższą rozdzielczość, niż na najwyższych ustawieniach graficznych w wydaniu dla komputerów. Jak tytuł wygląda z wyłączonym/włączonym ray tracingiem (na PS5 ray tracing obsługiwany jest w trybie Quality – 30 fps) możecie zobaczyć w 2 minucie poniższego nagrania.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Ghostwire: Tokyo.