Avatar 2 cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Disney chwali się pierwszym wynikiem filmu
Na początku tygodnia nadciągające widowisko Jamesa Camerona zostało zaprezentowane na pierwszym zwiastunie – zgodnie z oczekiwaniami słupki oglądalności poszybowały w górę, a widzowie ochoczo przystąpili do sprawdzenia materiału. Rezultat potwierdza ogromny potencjał historii, która zadebiutuje pod koniec 2022 roku.
Po 13 latach od pierwszej historii „Avatar” powraca na salony ze zdwojoną siłą. We wrześniu entuzjaści wizji przedstawiającej mieszkańców księżyca Pandora będą mogli powrócić do opowieści, by już 16 grudnia sprawdzić „Avatar: Istota wody”. Już prezentacja pierwszego trailera była dla Disneya i 20th Century Studios nie lada wydarzeniem – początkowo twórcy pokusili się o wyświetlenie zajawki wyłącznie w kinach, przed seansem „Doktor Strange w multiwersum obłędu”.
Zakładano, że materiał zostanie udostępniony szerszej publiczności dopiero po kilkunastu dniach od premiery produkcji MCU, jednakże nieoczekiwany wyciek sprawił, że korporacja Myszki Miki opublikowała zwiastun już w poniedziałek.
Pierwsze ujęcia przedstawiające „Avatar 2” spotkały się z niesamowitym odzewem. W ciągu 24 godzin trailer wygenerował 148,6 mln wyświetleń – tylko w Chinach liczba wynosiła 23 mln odtworzeń.
Produkcja wyreżyserowana przez Camerona osiągnęła lepszy rezultat od wszystkich materiałów promujących serię Star Wars, lecz zwróćmy uwagę, że wskazany rezultat nie uwzględnia milionów widzów, którzy zobaczyli go przed seansem kolejnej odsłony przygód Doktora Strange'a.
Dla porównania, tylko zwiastun „Szybkich i wściekłych 9” był częściej oglądany w ciągu doby od premiery w sieci, zdobywając 202,7 mln odsłon. Takie głośne propozycje jak „Czarna Wdowa” (116,8 mln), „Iniemamocni 2” (113,1 mln) czy też „Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie” (112,4 mln) spotykały się z mniejszym zainteresowaniem.