Gry ekskluzywne na PS5 i PS4 cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem od produkcji third-party
W ciągu ostatniego roku finansowego Sony wydało szereg bardzo mocnych tytułów, jednakże statystyki sprzedaży pozycji ekskluzywnych nie pozostawiają złudzeń. Społeczność znacznie częściej sięga po gry stworzone przez zewnętrznych partnerów.
Ratchet & Clank: Rift Apart, Returnal, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7 czy też Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo Złodziei to głośne produkcje spod szyldu PlayStation Studios, które zadebiutowały w ubiegłym roku fiskalnym z myślą o PlayStation 5 i PlayStation 4. Propozycje osadzone w różnych gatunkach zyskały uznanie i były chwalone przez graczy i recenzentów, ale nie oznacza to, że podbiły rankingi sprzedaży.
W najnowszym raporcie japońskie przedsiębiorstwo potwierdziło wyniki PlayStation 5 i jednocześnie przedstawiło dane dotyczące zainteresowania produkcjami w okresie od 1 kwietnia 2021 roku do 31 marca 2022 roku. Okazuje się, że gry ekskluzywne stanowią zaledwie 14% ogólnej sprzedaży gier na PS5 i PS4 (43,9 mln), a klienci znacznie chętniej (86%) sięgają po produkcje third-party (259,3 mln).
Producent sprzedał łącznie 303,2 mln tytułów w dystrybucji fizycznej oraz cyfrowej (PlayStation Store) – nie ulega wątpliwości, że wskazany okres obfitował w niezwykle solidne gry rozszerzające katalog PlayStation Studios, lecz klienci znacznie częściej wybierali pozycje zewnętrznych ekip (third-party).
Dla porównania, Nintendo w minionym roku finansowym sprzedało łącznie 235,07 mln egzemplarzy pozycji, z czego aż 78,8% to produkcje ekskluzywne dla Nintendo Switcha (first-party).