Techland oficjalnie zatrudnia do „nieujawnionego action RPG AAA”. Twórcy Wiedźmina rozwijają grę
Techland właśnie pozytywnie zaskoczył. Firma oficjalnie poszukuje pracowników do rozwijania nowej produkcji i zaprasza deweloperów do wspólnej pracy przy nowym IP rodzimego studia. Deweloperzy Dying Light pierwszy raz tak otwarcie wspominają o grze.
Dying Light 2 okazał się wielkim sukcesem, twórcy potwierdzili plany dotyczące rozwijania wydanej gry, ale nie jest również sekretem, że firma szykuje drugi tytuł. Za produkcję z Warszawy odpowiada drugi zespół Techlandu i najwidoczniej studio poszukuje specjalistów, którzy pomogą w rozwijaniu kolejnej pozycji.
Prawdopodobnie od 2015 roku trwają prace nad nowym projektem Techlandu, który miał narodzić się z porzuconego Hellraid – jak wiadomo do pierwszego Dying Light trafiło rozszerzenie związane z tą pozycją, ale podobno projekt został przebudowany i znacząco rozbudowany.
Dzisiaj Techland potwierdził, że pracuje nad „nieujawnionym action RPG w otwartym świecie”, który zaprowadzi graczy do świata fantasy – autorzy mogą w ciekawy sposób wykorzystać swoje doświadczenie, by opowiedzieć historie o różnych bestiach czy też magii. Techland podkreśla, że jest to produkcja z segmentu AAA.
„Czy jesteś gotowy, aby rozpocząć nową, ekscytującą podróż z Techlandem? Zatrudniamy do niezapowiedzianej gry RPG akcji AAA Open World w scenerii fantasy! Dołącz do nas teraz! https://techland.net/job-offers”.
Techland potwierdził, że projekt jest rozwijany przez doświadczonych deweloperów. W skład zespołu tworzącego grę fantasy RPG wchodzą między innymi:
- Karolina Stachyra - Narrative Director, wcześniej współpracowała z CD Projekt Red przy Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz przy dodatkach DLC do tych produkcji
- Arkadiusz Borowik - Narrative Lead, wcześniej współpracował z CD Projekt Red przy Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz przy dodatkach DLC do tych produkcji
W ciągu ostatnich kilku miesięcy do zespołu dołączyli także:
- Bartosz Ochman - Open World Director, wcześniej pracował przy takich produkcjach jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Mario Maltezos - Creative Director, w przeszłości pracował z takimi firmami jak Ubisoft (Prince of Persia: Piaski Czasu), Warner Bros (Mad Max) i Microsoft
- David McClure - Lead Game Designer, wcześniej związany z Arkane Studios (Deathloop), Deep Silver i Playground Games
- Kevin Quaid - Lead Animator z ponad 8. latami doświadczenia zebranymi w Guerilla Games podczas prac nad takimi tytułami jak Horizon Zero Dawn i jego dodatkiem The Frozen Wilds
- Marcin Surosz - Lead UI/UX Designer z niesamowitą umiejętnością dokładnego określania potrzeb graczy, wcześniej członek People Can Fly
Potwierdzenie pracy nad projektem skomentował Paweł Marchewka, dyrektor generalny Techlandu:
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych dotychczasowych osiągnięć przy serii Dying Light. Ponadto, nasza przygoda z Dying Light 2 Stay Human dopiero się zaczęła. Planujemy wspierać tę grę przez przynajmniej 5 lat. Chcemy, aby jej rozmiar i możliwości dorównały, albo nawet przewyższyły to, co nasza społeczność otrzymała po premierze w przypadku jej poprzednika. Jednocześnie mamy ambicje w postaci wprowadzenia zupełnie nowego IP, znacznie różniącego się od produkcji, które wydawaliśmy w ostatnich latach. Pora na prawdziwie next-genowe doświadczenie. Będzie to epicka historia fantasy osadzona w ogromnym otwartym świecie, napędzana umiejętnościami oraz doświadczeniem, które zebraliśmy na przestrzeni lat. Wszystko to idzie w parze z nowymi pomysłami, pasją i kreatywnością. Chociaż obecnie nie możemy podać zbyt wielu szczegółów o tym projekcie, to jesteśmy w pełni zaangażowani w jego produkcję i nie możemy się doczekać odpowiedniego momentu, w którym opowiemy o nim więcej światu”.
Aktualnie nie wiemy, kiedy zobaczymy konkretną zapowiedź, ale możemy mieć pewność, że projekt powstaje i w odpowiednim momencie Techland pokaże nowe IP.