Piła zamiast Blair Witch? Bloober Team mogło dowolnie wybrać IP od Lionsgate

Gry
669V
Piła Lionsgate
Wojciech Gruszczyk | 25.05.2022, 16:41

Bloober Team w 2019 roku zaprosiło graczy do lasu, w którym zainteresowani mogli uczestniczyć w przerażającej historii rozbudowującej uniwersum Blair Witch. Twórcy jednak nie ukrywają, że mogli zrealizować dowolny projekt korzystając z IP od Lionsgate.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bloober Team na przestrzeni lat opracowało kilka mocnych horrorów i twórcy w głównej mierze rozwijali własne IP. Firma jednak otrzymała szansę opowieści weterana wojennego, który w wielkim lesie próbuje odnaleźć zaginionego dziewięcioletniego Petera Shannona.

Deweloperzy stworzyli Blair Witch na licencji Lionsgate, ale Piotr Babieno, dyrektor generalny Bloober Team, w rozmowie z redakcją IGN potwierdził, że tak naprawdę jego zespół przeglądał różne oferty – pojawiał się jednak jeden problem:

„Współpracowałem z naszym dobrym partnerem, agencją United Talent Agency. Spotykaliśmy się z wieloma ludźmi z branży z Hollywood. UTA jest bardzo rozpoznawalna i ma dobre relacje ze wszystkimi głównymi studiami filmowymi. Rozmawialiśmy z [wieloma studiami], a niektóre z nich przyszły do nas i [powiedziały] 'Dobra, chłopaki, skupiacie się na horrorze i chcielibyśmy z wami pracować'. [Ale] licencjodawcy byli bardzo bezpośredni: "Chcielibyśmy zrobić tę historię. Chcielibyśmy mieć grę w 2021 roku [aby zbiegła się z premierą naszego filmu]" i tak dalej. Zdecydowaliśmy, że nie chcemy tego robić”.

Inaczej sytuacja wyglądała ze wspomnianym Lionsgate, ponieważ ta korporacja zapewniła deweloperom pełny katalog i nie wymagała opowiadania wybranych historii lub wydawania pozycji w wcześniej wyznaczonym terminie:

„Lionsgate przyszło do nas i powiedziało: 'Chłopaki, uwielbiamy Layers of Fear. Widzieliśmy, co robicie z Observerem, więc chcielibyśmy z wami współpracować. Wiemy, że chcielibyście robić swoje własne gry, więc proszę, oto nasza lista IP dla horrorów, wybierzcie jedną". Mogliśmy wybrać Piłę, która jest bardziej popularna niż Blair Witch, ale zdecydowaliśmy się na Blair Witch, ponieważ uniwersum ma wiele możliwości, aby stworzyć coś nowego. To był powód, dla którego wybraliśmy ten projekt”.

Piotr Babieno potwierdził, że sytuacja się powtarza i kolejne wytwórnie filmowe chcą, by Bloober Team realizowało horrory w następnych IP, jednak jego zespół musiał przez ostatni rok rezygnować ze wszystkich produkcji, ponieważ deweloperzy pracują nad tajnym tytułem i nie mogli skupiać się na kolejnej grze.

Czy tą pozycją jest wspomniany przez informatora Silent Hill 2 Remake? Czas pokaże, ale możemy mieć nadzieję, że deweloperzy już wkrótce odsłonią swój projekt.

Źródło: IGN

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper