PlayStation do 2025 roku chce wydawać niemal połowę gier na PC i mobilki. Znamy wyniki hitów Sony na PC
Marka PlayStation w najbliższych latach doświadczy diametralnych zmian. Deweloperzy PlayStation Studios mają pracować nad wieloma produkcjami na komputery osobiste oraz urządzenia mobilne, by już za 3 lata te dwa potencjalnie młode segmenty japońskiej korporacji stanowiły połowę działalności.
Jeszcze kilka lat temu PlayStation w głównej mierze koncentrowało się na konsolowej rozgrywce, dostarczając swojej społeczności pozycji charakteryzujących się doświadczeniem dla jednego gracza. Jim Ryan jednak ma plan i chce go realizować przy pomocy PC oraz urządzeń mobilnych. Na dzisiejszej konferencji biznesowej szef PlayStation potwierdził, że przedsiębiorstwo zamierza bardzo mocno inwestować w dwa nowe działy.
„Dzięki ekspansji na komputery osobiste i urządzenia mobilne, a trzeba przyznać, że także na usługi na żywo, mamy możliwość przejścia z sytuacji, w której byliśmy obecni w bardzo wąskim segmencie całego rynku gier, do sytuacji, w której będziemy obecni niemal wszędzie. Myślę, że jeśli zrobimy to dobrze, jeśli będziemy działać inteligentnie i precyzyjnie, możliwości znacznego wzrostu liczby osób, które grają w nasze gry, liczby osób, które lubią nasze gry i liczby osób, które wydają pieniądze na nasze gry, są wykładniczo duże”.
PlayStation Studios w mniejszym stopniu może skupiać się na narracyjnych grach single-player. Obecnie w strategii Sony uwzględniono aż 12 gier-jako-usług, z których tylko część musi odnieść spory sukces, by realnie wpłynąć na dalsze działania.
„Powiedziałbym na przykład, że jeśli uda nam się wyprodukować część z 12 gier w ramach usług na żywo, nad którymi pracujemy w PlayStation Studios... jeśli tylko część z nich odniesie sukces krytyczny i komercyjny, to z czasem będzie to miało ogromny wpływ na naszą strukturę biznesową”.
Przedstawiciel Sony pokazał wymowny slajd, na którym możemy zobaczyć, że w roku finansowym 2019 niemal wyłącznie skupiano się na PS4, natomiast już za 3 lata korporacja dąży do rozbudowy na trzech rynkach: PS5 (54%), PC (27%) i mobilnym (19%).
Japońskie przedsiębiorstwo dodatkowo ujawniło rezultaty swoich produkcji na komputerach osobistych – w roku obrotowym 2021 SIE zarobiło 80 mln dolarów ze sprzedaży gier na PC, lecz w analogicznym okresie poprzedniego roku było to zaledwie 35 mln dolarów. W 2022 roku firma chce wygenerować już 300 mln dolarów z platformy.
Tak prezentuje się sprzedaż gier PlayStation na PC:
- Horizon Zero Dawn – 2 398 000 egzemplarzy,
- God of War – 971 000 egzemplarzy,
- Days Gone – 852 000 egzemplarzy.