Fable jednak nie ma problemów? „Jest to normalna, konieczna i zdrowa część procesu tworzenia gier”
Playground Games rozwija nową część Fable i na ostatnie doniesienia dotyczące problemów produkcji postanowiła zareagować Amie Loake. Jej zdaniem zmniejszenie skali projektu to normalna praktyka w przypadku każdej gry AAA.
Wczoraj informowaliśmy na portalu o rzekomych problemach Fable. Tytuł ma mierzyć się z niedogodnościami, które są wynikiem wykorzystywanej technologii – ForzaTech musi zostać specjalnie dostosowany do gier RPG, co podobno nie jest łatwe i twórcy musieli zmniejszyć skalę projektu.
Dość niespodziewanie w temacie postanowiła wypowiedzieć się Amie Loake, starsza producentka z Playground Games, która zaznaczyła, że „ustalanie zakresu” produkcji to normalna sytuacja i jej zdaniem każdy tytuł AAA przechodzi przez ten proces:
„Chciałam wyjaśnić coś na temat ustalania zakresu prac; jest to normalna, konieczna i zdrowa część procesu tworzenia gier. Mogę zagwarantować, że każda gra AAA, w którą kiedykolwiek grałeś, regularnie przechodziła przez ten proces”.
„Jego celem jest upewnienie się, że zespół jest skupiony na jednej, jasnej wizji i może ją zrealizować w wyznaczonym czasie, nie zabijając się przy tym. Gry, które nie zostały odpowiednio zaplanowane, często mają opóźnienia i mierzą się z crunchem, którego powinniśmy starać się unikać, kiedy tylko jest to możliwe”.
It's intention is to make sure the team are focused under one clear vision and can get it made in the time they have without killing themselves. Games that haven't been scoped correctly often have delays and crunch, both we should be aiming to avoid whenever possible. 2/2
— Amie (@Mrs_Spuddles) June 1, 2022
Przedstawicielka Playground Games nie skomentowała problemów z silnikiem, ale najwidoczniej postanowiła zakończyć spekulacje, według których Fable ma przejść wielkie zmiany i zostać znacząco zmniejszony, co jest podobno wynikiem problemów z dostosowaniem silnika.
Trudno powiedzieć, jak ostatecznie będzie prezentować się Fable, ale warto przypomnieć, że jakość Forza Horizon 5 ma być wyznacznikiem dla pozycji z gatunku RPG. Jeśli deweloperom uda się powtórzyć sukces ostatnich wyścigów, to raczej nikt nie będzie narzekał.