Xbox What’s Next for Gaming. Microsoft prezentuje wizję przyszłości
Microsoft jeszcze przed Summer Game Fest i Xbox & Bethesda Games Showcase zaprosił naszą redakcję na specjalną konferencję „What’s Next for Gaming”, podczas której między innymi Phil Spencer zaprezentował wizję amerykańskiej korporacji. Firma chce zapewnić dostęp do gier graczom na całym świecie.
Na Xbox What’s Next for Gaming nie zaprezentowano nowych gier Xbox Game Studios oraz Bethesdy – na to przyjdzie czas na Summer Game Fest i Xbox & Bethesda Games Showcase – ale korporacja postanowiła zaprosić naszą redakcję, by opowiedzieć o swojej wizji przyszłości.
Już teraz wspominaliśmy o następujących pomysłach:
- Xbox rzuca rękawice PS Plus Premium. Microsoft ujawnił Xbox Project Moorcroft
- Gry w chmurze. Microsoft pozwoli włączać kupione produkcje z katalogu przez Xbox Game Pass Ultimate
- Xbox chce przejmować studia, tworzyć społeczności i pomoże w tym Xbox Game Pass
- Xbox bez konsoli w formie aplikacji. Microsoft potwierdza wielką współpracę z Samsungiem
- Xbox szykuje „co najmniej” 5 gier first-party na następne miesiące. Firma potwierdza plany
- Microsoft potwierdza: część gier Activision Blizzard będzie ekskluzywna, ale firma „nie rozbije społeczności”
Phil Spencer, dyrektor generalny, Microsoft Gaming, potwierdził, że amerykańska korporacja chce stworzyć platformę na następne dwie dekady:
„Chodzi o stworzenie platformy do gier na następne dwadzieścia lat. Chcemy mieć pewność, że mamy niesamowitą społeczność graczy, którzy mogą znaleźć wspaniałe gry od bardzo różnych twórców. Od największych studiów na świecie po osoby, które opowiadają swoje własne historie”.
Szef marki Xbox kolejny raz potwierdził, że Microsoft tworzy platformę „dla miliardów graczy”, którzy będą mogli grać na konsolach, komputerach, urządzeniach mobilnych czy też różnych sprzętach przez chmurę.
„Na konsoli Xbox gra ponad 100 milionów osób. Wiemy, że są wśród nas osoby w różnym wieku, które szukają swojej społeczności graczy. Chcemy mieć pewność, że inwestujemy w bezpieczeństwo i ochronę: mogą oni znaleźć graczy, którzy są do nich podobni lub mają podobne zainteresowania, a także, szczerze mówiąc, mogą zablokować niektóre osoby. Chodzi o stworzenie bezpiecznego i integracyjnego miejsca, w którym społeczność graczy będzie czuła, że może znaleźć świetne gry i wspaniałe społeczności, z którymi będzie mogła grać, niezależnie od wieku i rodzaju produkcji, w które chce grać” – dodał Phil Spencer.
Podczas prezentacji przedstawiciele Microsoftu podkreślali, że gaming ma być dostępny dla wszystkich – to właśnie z tego powodu amerykańska korporacja stawia na otwartość i chce oferować gry nie tylko na konsoli i PC, ale także na urządzeniach mobilnych, przez aplikacje czy też przeglądarki. To pozwoli użytkownikom na łatwy dostęp do pozycji – niezależnie od miejsca, gdzie aktualnie się znajdują.
„Zabawa jest podstawową potrzebą człowieka. Ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie gra w gry, a szacuje się, że do 2030 roku liczba ta wzrośnie do 4,5 miliarda osób, gry nie są przeznaczone tylko dla niektórych, ale dla wszystkich. Staramy się aby uczynić życie miliardów ludzi na całym świecie przyjemniejszym poprzez tworzenie tytułów, którymi każdy może się cieszyć. Ponieważ kiedy każdy może grać, wszyscy wygrywamy. Nasza wizja to "Gry dla każdego".
Microsoft inwestuje również duże pieniądze, by poprawić dostępność gier dla osób z pewnymi problemami lub niepełnosprawnościami oraz dodatkowo gigant chce zapewnić bardzo bezpieczną platformę – pod koniec 2021 roku korporacja przejęła Two Hat, czyli lidera w dziedzinie usług moderacji treści, aby zwiększyć możliwości zespołów w zakresie zarówno reaktywnego, jak i proaktywnego moderowania i egzekwowania prawa.
„Gry dla każdego” – to wizja Microsoftu na kolejne lata, ponieważ gracze nie tylko mają otrzymać dostęp do wszystkich swoich produkcji na różnych urządzeniach, ale także bez przeszkód z tytułami mają w prosty sposób zapoznawać się wszystkie zainteresowane osoby.