Xbox chce przejmować studia, tworzyć społeczności i pomoże w tym Xbox Game Pass
W ostatnich latach Xbox Game Studios zostało znacząco rozbudowane, Microsoft dodatkowo kupił Bethesdę oraz zapowiedział chęć dołączenia do swojej rodziny Activision Blizzard. Plany są wielkie, ale korporacja nie zwalnia i chce wciąż rozbudowywać swoje wewnętrzne struktury.
Xbox jeszcze kilka lat temu posiadał zaledwie pięć studiów, ale firma powiększyła swoje wewnętrzne struktury do 23 zespołów kreatywnych, które stale pracują, by rozbudowywać katalog nowych gier oferowanych przez amerykańską korporację.
Na specjalnej konferencji Microsoft kolejny raz potwierdził, że po dołączeniu do swojej rodziny Activision Blizzard zamierza wrzucić wszystkie gry korporacji do Xbox Game Pass – firma chce w ten sposób zapewnić „jedną z najbardziej atrakcyjnych i zróżnicowanych ofert gier w branży”.
Sarah Bond, Corporate Vice President, Game Creator Experience and Ecosystem, podczas wydarzenia potwierdziła, że Microsoft nie chce wyłącznie przejmować kolejne studia – należy odpowiednio dbać o zespoły zapewniając im twórczą wolność i oferując odpowiednie budżety na realizowanie wizji:
„Kiedy tworzymy różne opcje dla twórców dotyczące sposobu zarabiania pieniędzy, dajemy im jednocześnie większą swobodę twórczą. Uważamy, że odgrywamy w tym kluczową rolę, więc bardziej będziemy wspierać te innowacje i dzięki temu powstaną fajniejsze oraz bardziej innowacyjne gry” – Sarah Bond.
„Zastanawiamy się, w jaki sposób możemy zainwestować, aby twórcy gier mogli odnieść sukces i tak naprawdę chodzi tu o trzy rzeczy. O społeczność graczy - tworzenie społeczności, do której będą mieli dostęp, aby realizować swoje wspaniałe gry. Chodzi o inwestowanie w narzędzia programistyczne, które ułatwiają tworzenie gier i myślimy o tym nie tylko w kontekście produkcji, które twórcy wprowadzają na konsolę Xbox, ale także w sytuacji, gdy chcą wydać swoją grę na dowolnej platformie - [a nawet] jak my, jako Xbox i Microsoft, możemy im w tym pomóc? I wreszcie, chodzi o modele biznesowe i innowacje w modelach biznesowych - zapewnienie im wielu ścieżek i możliwości osiągnięcia sukcesu ekonomicznego i finansowego” – dodała Bond.
Matt Booty, szef działu Xbox Game Studios, wytłumaczył, że ważne w dzisiejszych czasach jest tworzenie społeczności, ponieważ gracze chcą jednoczyć się z fanami o podobnych upodobaniach, z którymi mogą spędzać wspólnie czas na serwerach:
„Coraz częściej to właśnie społeczności są siłą napędową gier. Ludzie nie mają tendencji do skupiania się wokół jednego urządzenia, prawda? Nie słyszy się, by ktoś mówił: "Jestem graczem na laptopie". Jest to raczej "Jestem graczem Destiny", "Spędziłem tyle godzin w Minecrafcie". Duża część naszych zespołów zajmuje się właśnie budowaniem, pielęgnowaniem i utrzymywaniem kontaktu z tymi społecznościami”.
Istotną rolę w planach Microsoftu odegra Xbox Game Pass, ponieważ gracze mają okazję zagrać w większą liczbę gier, próbują następne pozycje i w pewnym momencie mogą natrafić na tytuł, przy którym będą chcieli spędzić więcej czasu:
„Grounded, gra stworzona przez 15 osób, która wcześniej mogła nawet nie ujrzeć światła dziennego, a grają w nią miliony ludzi. Wierzę, że stało się tak dlatego, że Game Pass umożliwił ludziom zapoznanie się z nią przy niskiej barierze wejścia i odkrycia, dzięki czemu znalazła ona publiczność, której wcześniej mogła nie znaleźć” – dodał Booty.
Todd Howard, dyrektor ds. gier i producent wykonawczy Bethesda Game Studios, pojawił się na wydarzeniu, by wspomnieć o współpracy z Microsoftem – wszystko rozpoczęło się już ponad 20 lat temu:
„Myślę o tym, jak ponad 20 lat temu rozpoczęliśmy współpracę z firmą Microsoft, która powiedziała: 'Mamy system o nazwie Xbox, dzięki któremu chcemy udostępnić gry zupełnie nowej publiczności w nowy sposób'. Współpracowaliśmy z nimi wtedy przy grze Morrowind i widzieliśmy, jak to się rozwinęło, a z każdą generacją mówili [oni]: "Jak możemy to zrobić lepiej? Jak otworzyć to dla większej liczby ludzi? Jak uwolnić kreatywność, którą mamy wszyscy w studiach?". Gdy spojrzymy w przyszłość na następne 20 lat, większość barier dla graczy - od nas do nich i od graczy do nas – zniknie”.
Poznajcie dodatkowe informacje z Xbox What’s Next for Gaming:
- Xbox What’s Next for Gaming. Microsoft prezentuje wizję przyszłości
- Xbox rzuca rękawice PS Plus Premium. Microsoft ujawnił Xbox Project Moorcroft
- Gry w chmurze. Microsoft pozwoli włączać kupione produkcje z katalogu przez Xbox Game Pass Ultimate
- Xbox bez konsoli w formie aplikacji. Microsoft potwierdza wielką współpracę z Samsungiem
- Xbox szykuje „co najmniej” 5 gier first-party na następne miesiące. Firma potwierdza plany
- Microsoft potwierdza: część gier Activision Blizzard będzie ekskluzywna, ale firma „nie rozbije społeczności”