Projekt Vitriol to kolejna produkcja 11 bit studios. Polacy opiekują się grą Fool's Theory

Gry
1695V
Projekt Vitriol
Wojciech Gruszczyk | 17.06.2022, 14:28

11 bit studios właśnie zaskoczyło zapowiedzią kolejnej produkcji. Teraz deweloperzy nie zajmują się opracowaniem tytułu, ale jako wydawca wprowadzą go na rynek. To kolejna gra w katalogu autorów Frostpunka oraz This War of Mine.

11 bit studios podczas Summer Game Fest zapowiedziało The Alters i wcześniej ujawniło Frostpunk 2 – to dwie gry rozwijane przez wewnętrzne studia rodzimej ekipy. Firma ma jednak bardzo prężnie działający dział wydawniczy, który wcześniej pomógł wrzucić na rynek Moonlightera i Children of Morta, a gracze mogą także oczekiwać na South of the Circle i The Invincible.

Dalsza część tekstu pod wideo

Do tego drugiego grona właśnie dołączył Projekt Vitriol – to „największa” propozycja wydawnictwa 11 bit studios. Budżet gry przekroczył 17 mln złotych, co pozwoliło deweloperom na opracowanie pełnego voice actingu i sesji motion capture dla postaci.

Na dobry początek wydawca zaprezentował teaser projektu od Fool's Theory – twórców Seven: The Days Long Gone. Jakub Rokosz, CEO/Project Lead, wspomniał o grze w następujących słowach:

„Nasza gra to głębokie, moralnie niejednoznaczne RPG oparte na narracji. Ale pozwólcie, że ujawnię trochę prawdziwej esencji: gra dotyczy ezoterycznej strony rzeczywistości, mrocznej części świata, której większość z nas nie widzi i nie jest jej nawet świadoma. Ale ciemność ciągle tam jest i czai się za każdym rogiem. Zerka na nas uważnie z cienia i niezależnie od tego, czy jesteśmy tego świadomi czy nie, zbiera swoje żniwo i upewnia się, że będziemy mieli wobec niej dług do spłacenia. Historia Vitriola zaczyna się w miejscu i czasie, w którym rzeczywistość, folklor, energia i mistycyzm spotkały się w tyglu: w Warszawie początku XX wieku będącej pod caratem Rosji. Globalne ujawnienie projektu Vitriol odbędzie się tego lata!” – Jakub Rokosz.

11 bit studios, a w zasadzie dział wydawniczy nazwany External Development, zaprasza graczy na promocję. Firma potwierdziła również bardzo dobre wyniki obu gier, ponieważ Moonlighter w ciągu czterech lat trafił do ponad 2 mln graczy, a Children of Morta zainteresowało się ponad 1 mln fanów RPG-ów akcji.

„Nieustannie rozwijamy naszą wizję sensownej rozrywki z przesłaniem i tego, co ona oznacza dla studia i gier które firmujemy. Ale takie osiągnięcia jak powyższe dowodzą, że sukcesy artystyczny i komercyjny mogą Iść w parze. I nie zamierzamy na tym poprzestawać, ponieważ nasz zespół nieustannie szuka nowy projektów i rozmawia z wieloma utalentowanymi deweloperami z całego świata” – dodał Marek Ziemak, External Development Director w 11 bit studios

Źródło: Informacja prasowa - 11 bit studios

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper