Projekt Vitriol to kolejna produkcja 11 bit studios. Polacy opiekują się grą Fool's Theory
11 bit studios właśnie zaskoczyło zapowiedzią kolejnej produkcji. Teraz deweloperzy nie zajmują się opracowaniem tytułu, ale jako wydawca wprowadzą go na rynek. To kolejna gra w katalogu autorów Frostpunka oraz This War of Mine.
11 bit studios podczas Summer Game Fest zapowiedziało The Alters i wcześniej ujawniło Frostpunk 2 – to dwie gry rozwijane przez wewnętrzne studia rodzimej ekipy. Firma ma jednak bardzo prężnie działający dział wydawniczy, który wcześniej pomógł wrzucić na rynek Moonlightera i Children of Morta, a gracze mogą także oczekiwać na South of the Circle i The Invincible.
Do tego drugiego grona właśnie dołączył Projekt Vitriol – to „największa” propozycja wydawnictwa 11 bit studios. Budżet gry przekroczył 17 mln złotych, co pozwoliło deweloperom na opracowanie pełnego voice actingu i sesji motion capture dla postaci.
Na dobry początek wydawca zaprezentował teaser projektu od Fool's Theory – twórców Seven: The Days Long Gone. Jakub Rokosz, CEO/Project Lead, wspomniał o grze w następujących słowach:
„Nasza gra to głębokie, moralnie niejednoznaczne RPG oparte na narracji. Ale pozwólcie, że ujawnię trochę prawdziwej esencji: gra dotyczy ezoterycznej strony rzeczywistości, mrocznej części świata, której większość z nas nie widzi i nie jest jej nawet świadoma. Ale ciemność ciągle tam jest i czai się za każdym rogiem. Zerka na nas uważnie z cienia i niezależnie od tego, czy jesteśmy tego świadomi czy nie, zbiera swoje żniwo i upewnia się, że będziemy mieli wobec niej dług do spłacenia. Historia Vitriola zaczyna się w miejscu i czasie, w którym rzeczywistość, folklor, energia i mistycyzm spotkały się w tyglu: w Warszawie początku XX wieku będącej pod caratem Rosji. Globalne ujawnienie projektu Vitriol odbędzie się tego lata!” – Jakub Rokosz.
11 bit studios, a w zasadzie dział wydawniczy nazwany External Development, zaprasza graczy na promocję. Firma potwierdziła również bardzo dobre wyniki obu gier, ponieważ Moonlighter w ciągu czterech lat trafił do ponad 2 mln graczy, a Children of Morta zainteresowało się ponad 1 mln fanów RPG-ów akcji.
„Nieustannie rozwijamy naszą wizję sensownej rozrywki z przesłaniem i tego, co ona oznacza dla studia i gier które firmujemy. Ale takie osiągnięcia jak powyższe dowodzą, że sukcesy artystyczny i komercyjny mogą Iść w parze. I nie zamierzamy na tym poprzestawać, ponieważ nasz zespół nieustannie szuka nowy projektów i rozmawia z wieloma utalentowanymi deweloperami z całego świata” – dodał Marek Ziemak, External Development Director w 11 bit studios