The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Nieoficjalny remake zachwyca grafiką i symulacją wody w Unreal Engine 5
Jeden z najciekawszych i najlepiej prezentujących się, fanowskich projektów to remake kultowego The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Dzieło CryZENx przeniesiono niedawno do środowiska Unreal Engine 5, co zapewniło spektakularne efekty.
Samo przejście do Unreal Engine 5 zapewniło autorowi remake’u The Legend of Zelda: Ocarina of Time m.in. dostęp do nowych efektów, związanych z symulacją fizyki cieczy. Efekty te opracował na bazie Unreal Engine 5 Krystian Komisarek w swoim pakiecie Fluid Flux, dostępnym do nabycia przez deweloperów w sklepie Unreal Engine. Jak fantastycznie to wygląda możecie sprawdzić na poniższym filmiku, udostępnionym przez CryZENx, autora remake’u The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Unreal Engine 5 zapewnia, przy minimalnych kosztach (Fluid Flux wyceniany jest na 350 dolarów), nawet samodzielnie działającym amatorom nowe, imponujące efekty wizualne, nie tylko związane z fizyką wody, ale też np. z realistycznym oświetleniem, nowym rodzajem globalnej iluminacji, którą Epic Games nazywa systemem Lumen. Możemy się dzięki temu spodziewać wyraźnego skoku graficznego w wielu mniejszych tytułach indie.
Sam remake można już sprawdzać w formie rozbudowanego dema, o czym pisaliśmy dokładnie w poprzednim newsie (by otrzymać dostęp do plików konieczne jest wsparcie autora projektu w serwisie Patreon). CryZENx zapewnia w takiej formie już ok. 2 godziny gameplayu a projekt jest cały czas rozbudowywany. Samo Nintendo wróciło już jakiś czas temu do Ocarina of Time, wydając zgrabnie przygotowaną, odświeżoną wersję gry na 3DS. Fani liczą jednak wciąż więcej, na remake z prawdziwego zdarzenia, który mógłby się pojawić na Switch.