Horizon Forbidden West w teście nowego trybu graficznego. Porównanie z opcją 30 fps i 60 fps
Niedawno fani Horizon Forbidden West otrzymali kolejną aktualizację (1.17), w której główną atrakcją jest nowy tryb graficzny, oferujący framerate na poziomie 40 fps, przy wyższej jakości obrazu, niż w tradycyjnym module wydajności.
Zwykle deweloperzy gier oferują nam na nowych konsolach dwa tryby graficzne do wyboru: Jakości (4K, 30 fps) i Wydajności (60 fps). W przypadku Horizon Forbidden West studio Guerrilla Games poszło jednak jeszcze dalej, zapewniając nam moduł Zrównoważony, który jest dostępny dla osób posiadających wyświetlacze z częstotliwością odświeżania obrazu na poziomie 120Hz.
Redakcja ElAnalistaDeBits wzięła nową opcję, wprowadzoną w aktualizacji oznaczonej kodem 1.17, pod lupę. W rzeczonym trybie autorzy poświęcają bardziej zaawansowane rozwiązania anty-aliasingu, znane z trybu Jakości (30 fps), dla uzyskania wyższej płynności animacji, na poziomie 40 fps. Gra działa w tym module również w rozdzielczości 2160p.
W testach okazuje się, że Guerrilla Games świetnie wywiązała się ze swoich obietnic, bo framerate jest bardzo stabilny, utrzymując zadany cel 40 fps. Nie zmieniono przy tym ustawień dla promienia rysowania obiektów czy jakości cieni/oświetlenia, względem trybu 30 fps.
W finale analizy pojawiają się pochwały dla realizacji trybu 60 fps, który został bardzo poprawiony względem premierowego wydania Horizon Forbidden West. ElAnalistaDeBits nazywa właśnie ten tryb najlepszą opcją wizualną w nowej przygodzie Aloy. Gracze przez wiele miesięcy skarżyli się na kiepsko działający tryb Wydajności, ale zespołowi udało się wreszcie znacząco ulepszyć rzeczoną opcję. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Horizon Forbidden West.