Steam zmienia zasady. Już niebawem twórcy nie będą mogli promować swoich promocji i zdobytych nagród
Pod presją konkurencji Steam mocno zainwestował w swój rozwój i ściślejsze zasady dla wszystkich deweloperów, którzy nadal aktywnie publikują swoje gry na sklepie Valve.
Teraz ogłoszono kolejną dawkę nowych restrykcji, które mają zapewnić nam lepsze doświadczenia z przeglądania sklepu Gabena. Już od 1 września każda gra ma mieć nowe, oczyszczone ze zbędnych tekstów miniaturki - czyli te małe obrazki które widzimy przeglądając kartę danej produkcji lub listę na sklepie. Valve ustaliło kilka nowych zasad, które zabraniają deweloperom i wydawcom między innymi promowania przecen na swoje tytuły, zdobytych nagród oraz innych powiązanych gier. Oto jak prezentuje się lista zasad na stronie Steam.
- Żadnych ocen wszelkiego rodzaju, włączając w to oceny na Steam lub z zewnętrznych źródeł informacyjnych.
- Żadnych nazw nagród, ich symboli lub logo.
- Żadnych opisów marketingowych dotyczących zniżek, np. tekstów o treści „wyprzedaż” lub „do 90% taniej”.
- Żadnego tekstu lub obrazów promujących inny produkt. Dotyczy to także promocji kontynuacji lub innych tytułów w obrębie tej samej serii.
- Żadnego innego niepowiązanego tekstu.
Dodatkowym punktem jest zmiana zasad używania grafik tymczasowych, które prezentują się następująco.
- Należy używać grafik tymczasowych – zasoby graficzne z umieszczonym na nich tekstem MUSZĄ zostać przesłane jako grafiki tymczasowe z ograniczeniem czasowym wynoszącym maksymalnie jeden miesiąc.
- Należy zlokalizować cały tekst – wszelki tekst umieszczony na zasobach graficznych MUSI zostać zlokalizowany przynajmniej na te same języki, które obsługuje gra.
- Opis tylko nowej zawartości – jedyny dopuszczalny dodatkowy tekst na miniaturze to opis dużej aktualizacji zawartości gry, nowego wydarzenia sezonowego, przepustki bitewnej, DLC lub podobnej nowej zawartości gry.