World of Warcraft Mobile i Warcraft GO anulowane. Blizzard usuwa projekty rozwijane latami
Blizzard i NetEase nie będą dłużej współpracować przy mobilnym World of Warcraft. Korporacje nie dogadały się w sprawie finansowania, co może bardzo negatywnie wpłynąć na kolejne plany dotyczące przenoszenia wielkich IP Blizzarda na smartfony i tablety.
Zheping Huang i Jason Schreier na łamach Bloomberga przedstawili ciekawą wiadomość – World of Warcraft Mobile było rozwijane od trzech lat, jednak prace zostały wstrzymane i raczej nie ma szans na powrót do życia produkcji. Problemem okazało się finansowanie, ponieważ była to naprawdę duża produkcja – NetEase przeznaczył dla tej pozycji ponad 100 deweloperów.
World of Warcraft Mobile był tak naprawdę spin-offem pozycji dostępnej wyłącznie na komputerach osobistych – autorzy chcieli zapewnić grę „w tym samym uniwersum”, ale akcja rozgrywała by się w innym czasie.
Sytuacja może negatywnie wpłynąć na relacje Blizzarda i chińskiego NetEase – jest to potencjalnie problematyczne rozstanie dla amerykańskiej korporacji, ponieważ to NetEase z siedzibą w Hangzhou wydaje World of Warcraft i inne gry Blizzarda w tym kraju, a dodatkowo deweloperzy współtworzyli Diablo Immortal.
Bloomberg potwierdza również, że powstający od ponad czterech lat Warcraft GO został anulowany – tytuł miał wykorzystać założenia Pokemon GO, jednak po zaskakująco długim procesie rozwoju, zdecydowano się skasować także i ten projekt.