God of War Ragnarok ze szczegółami walki. Kratos skorzysta z mocy żywiołów, by „bawić się jedzeniem”
Za 70 dni odbędzie się premiera God of War Ragnarok, zatem dla Santa Monica Studio to dogodny czas na rozpoczęcie konkretnej promocji gry i zaproszenie odbiorców do hype trainu. Dziennikarze Game Informera otrzymali możliwość sprawdzenia fragmentu produkcji, a na okładce najnowszego numeru GI znajduje się właśnie Kratos i Atreus. W następnych dniach otrzymamy masę szczegółów dotyczących pozycji – na dobry początek nasza uwaga skupi się na walce.
Mihir Sheth i Denny Yeh to główni projektanci walki w Santa Monica Studio, którzy mają spore doświadczenie w pracy nad serią. Deweloperzy zdradzili, iż w trakcie rozwijania nowej odsłony chcieli się trochę zabawić, dlatego w God of War Ragnarok nie tylko znajdziemy nowe gadżety, ale przede wszystkim będziemy całkiem swobodnie bawić się wrogami oraz strategią.
W nadciągającym tytule zmieniono działanie trójkąta – w poprzedniej części za jego pomocą mogliśmy przywołać topór, natomiast gdy bóg wojny posiadał broń w ręku, nic się nie działo. Obecnie klikając w przycisk sięgniemy po „Weapon Signature Moves”.
W zależności od korzystania z Topora Lewiatana czy Ostrzy Chaosu, Kratos może je nasycić lodem lub ogniem. Wskazane manewry zostały nazwane „Przebudzeniem Mrozu” i „Uderzeniem Bicza”, a w trakcie rozgrywki gracze przekonają się, jak bronie zamrażają lub spalają przeciwników.
Główny bohater skorzysta z nowych tarcz: Dauntless i Stonewall. Ta pierwsza jest nastawiona na błyskawiczną reakcję, dzięki czemu parując atak w ostatnim momencie, zobaczymy zmianę jej barwy na czerwoną – jest to sygnał, że możemy wyprowadzić „niszczycielski cios”, który ogłuszy wrogów. Wykorzystanie Stonewall bazuje na przyjmowaniu ciosów, a sprzęt ładuje się przez otrzymywane ataki – gdy tarcza pochłonie odpowiednią dawkę energii kinetycznej, Kratos może wbić ją w ziemię i impuls powali z nóg największych wrogów znajdujących się w zasięgu.
Deweloperzy zaoferują więcej tarcz, ale aktualnie nie uchylili rąbka tajemnicy i nie przekazali, czy w arsenale protagonisty pojawią się kolejne, zupełnie nowe bronie. W God of War Ragnarok gracze trafią do starych lokacji, które będą zaludniane przez „potężniejszą zwierzynę” i mogą wymęczyć bohaterów – na wyższych poziomach trudności doświadczymy znacznie większej agresji bestii. Atreus otrzyma możliwość korzystania z nowych umiejętności (na ubiegłorocznym zwiastunie widzieliśmy przywołanie łosia), dziennikarze Game Informera wskazują więc, iż wkrótce możemy zobaczyć inne, nowe zdolności.
Niebawem doczekamy się 4-minutowego fragmentu rozgrywki. Redakcja przekazała, że niebawem udostępni materiał.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War: Ragnarok.