„Call of Duty, Diablo i Overwatch” trafią do Xbox Game Pass. Microsoft ujawnia plany dotyczące PS5 i PS4
Microsoft szybko zareagował na wiadomość z Wielkiej Brytanii. Korporacja przestawiła „komentarz dotyczący przejęcia Activision Blizzard” i potwierdziła kilka bardzo ciekawych szczegółów.
Na blogu Microsoftu pojawił się wpis opublikowany przez Phila Spencera. Szef Microsoft Gaming podkreślił, że jego zdaniem Microsoft może zrobić więcej dla branży dostarczając gry deweloperów z całego świata do miliardów graczy:
„Twórcy gier na całym świecie tworzą innowacyjne i przełomowe gry. Uważamy, że możemy zrobić więcej, aby dostarczyć te doświadczenia miliardom graczy na całym świecie. Nasze ogłoszenie w styczniu, że zamierzamy przejąć Activision Blizzard, było ważnym kamieniem milowym na naszej drodze do tego celu. Od tego czasu regulatorzy, twórcy gier i gracze pytają, co to przejęcie oznacza dla branży, a przede wszystkim dla graczy”.
Przedstawiciel Microsoftu potwierdził, że jego firma kocha konsole, ale zamierza dostarczać gry na różne urządzenia – najważniejsze jest w tym wypadku zapewnienie graczom wyboru:
„Choć kochamy konsole, zdajemy sobie sprawę, że nie są one jedynym sposobem, w jaki ludzie grają w gry. Obecnie największym i najszybciej rozwijającym się segmentem gier są platformy mobilne. Aby dotrzeć do miliardów graczy, bez względu na to, gdzie się znajdują i na jakim urządzeniu grają, musimy skorzystać z możliwości wyboru. Dawanie graczom możliwości wyboru sposobu grania w gry sprawia, że stają się one bardziej dostępne i prowadzą do powstania większych, bardziej dynamicznych społeczności graczy. Wybór jest równie ważny dla twórców gier. Twórcy korzystają z różnorodności modeli dystrybucyjnych i biznesowych dla swoich gier. Wybór otwiera możliwości innowacji i umożliwia rozwój branży”.
Phil Spencer potwierdził, że zamierza udostępnić najważniejsze marki w Xbox Game Pass – Call of Duty, Diablo czy też Overwatch mają trafić do katalogu:
„Zwiększamy wybór na dwa sposoby: poprzez stworzenie usługi Game Pass, która daje graczom opcję subskrypcji, oraz poprzez wprowadzenie większej liczby gier na platformy mobilne, w tym poprzez naszą technologię strumieniowego przesyłania gier w chmurze. Usługi subskrypcyjne, takie jak Game Pass, sprawiają, że gry stają się bardziej przystępne i pomagają graczom z całego świata znaleźć kolejną ulubioną grę. Game Pass daje twórcom możliwość dostarczenia większej liczby gier do większej liczby graczy, a nie mniejszej. Zamierzamy udostępnić w Game Passie uwielbianą bibliotekę gier Activision Blizzard - w tym Overwatch, Diablo i Call of Duty - oraz rozwijać te społeczności graczy. Dostarczając graczom jeszcze więcej wartości, mamy nadzieję na dalszy rozwój Game Pass, rozszerzając jego atrakcyjność na telefony komórkowe i wszelkie podłączone urządzenia”.
Microsoft zamierza także wprowadzać większą liczbę gier na platformy mobilne:
„Wprowadzenie większej liczby gier na platformy mobilne wymaga jednak nowych możliwości. Doświadczenie, jakie zespoły Activision Blizzard wnoszą w rozwój gier na platformy mobilne, pomoże nam zrozumieć, jak tworzyć gry, które angażują graczy na całym świecie. Ponadto mamy nadzieję, że gracze chętnie będą grać w tradycyjne gry konsolowe od Activision Blizzard na innych platformach dzięki naszej technologii strumieniowego przesyłania gier w chmurze. Zapowiada to otwarcie gier mobilnych, stworzenie nowych możliwości dystrybucji dla twórców gier poza sklepami z aplikacjami mobilnymi, przy jednoczesnym dostarczaniu graczom atrakcyjnych i wciągających doświadczeń dzięki wykorzystaniu mocy chmury. Możemy też rozszerzyć radość z grania na urządzenia, które ludzie już posiadają, w tym telewizory Smart TV i laptopy”.
Phil Spencer odpowiedział na zarzuty i potwierdził – Call of Duty będzie debiutować na konsolach PlayStation:
„Robiąc to, będziemy podążać ścieżką opartą na zasadach. Słyszeliśmy, że ta transakcja może spowodować, że takie marki jak Call of Duty znikną z miejsc, w których ludzie obecnie w nie grają. Dlatego, jak już mówiliśmy, jesteśmy zobowiązani do udostępnienia tej samej wersji Call of Duty na PlayStation w dniu premiery gry w innych miejscach. Będziemy nadal umożliwiać ludziom granie ze sobą na wszystkich platformach i na wszystkich urządzeniach. Wiemy, że gracze korzystają z tego podejścia, ponieważ zrobiliśmy to z Minecraftem, który nadal jest dostępny na wielu platformach i rozszerzył się na jeszcze więcej, odkąd Mojang dołączył do Microsoftu w 2014 roku. W miarę jak będziemy rozszerzać nasz sklep z grami na nowe urządzenia i platformy, upewnimy się, że robimy to w sposób, który chroni zdolność twórców do wyboru sposobu dystrybucji ich gier”.
Na zakończenie przedstawiciel Microsoftu podkreślił, że nadal zamierza współpracować z regulatorami, odpowiadać na trudne pytania, ale liderzy branży (Tencent i Sony) również poszerzają swoje biblioteki gier:
„Będziemy nadal współpracować z organami regulacyjnymi w duchu przejrzystości i otwartości, gdy będą one analizować to przejęcie. Szanujemy i z zadowoleniem przyjmujemy trudne pytania, które są nam zadawane. Dzisiejsza branża gier jest silna i dynamiczna. Liderzy branży, w tym Tencent i Sony, wciąż poszerzają swoje głębokie i obszerne biblioteki gier, a także innych marek rozrywkowych i franczyz, z których korzystają gracze na całym świecie. Wierzymy, że dokładny przegląd wykaże, że połączenie Microsoftu i Activision Blizzard będzie korzystne dla branży i graczy”.