Halo przejdzie na Unreal Engine? 343 Industries ma zrezygnować z własnej technologii

Twórcy serii Halo mogą być kolejnym wielkim studiem, który porzuci swoją autorską technologię, by wykorzystać potencjał i możliwości Unreal Engine. Część problemów Halo Infinite ma wynikać właśnie z opracowania gry na Slipspace Engine.
W ostatnim czasie głośnym tematem było porzucenie REDengine przez CD Projekt RED – twórcy zamierzają rozwijać kolejne produkcje na Unreal Engine 5 i właśnie na tej technologii powstaje już nowy Wiedźmin.
Na podobny ruch ma zdecydować się 343 Industries, które według dziennikarza Jeremy'ego Pentera, postanowiło wykorzystywać propozycję Epic Games.




„Mogę tylko potwierdzić, że wiele źródeł tak mówi i bardzo wyraźnie widać, że to już postanowione, i Halo na pewno przechodzi na Unreal. Czuję, że nadszedł czas zmian za kulisami, w tym odejścia ludzi i ich problemów z przeszłości. Unreal to świetny wybór”.
I can only confirm that many sources are saying this and very clear that it's already been decided and Halo is for sure switching to Unreal.
— ACG (@JeremyPenter) October 2, 2022
I feel like it's time for other switches behind the scenes including people leaving and their past problems.
Unreal is a great choice. https://t.co/8KxMqREWIk
Nie jest jednak jasne jak będą wyglądać kolejne ruchy deweloperów – Halo Infinite przeskoczy na Unreal Engine 5, a może kolejna gra będzie rozwijana na UE5? Jak wiadomo najnowsza pozycja z Master Chiefem w roli głównej ma być wspierana przez dekadę.
Trudno jednak powiedzieć, czy przeniesienie tak dużego projektu na nowy silnik może odbyć się bez większych niedogodności – w końcu nie mówimy tutaj o małej grze indie, a o jednej z większych strzelanek ostatnich lat, która ma stale otrzymywać nową zawartość.
Premiera Halo Infinite odbyła się w 2021 roku, więc deweloperzy powinni rozwijać tytuł przez następne 9 lat.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Halo Infinite.