Reżyser Splinter Cell Remake opuszcza Ubisoft. Deweloper pracował 11 lat w firmie
Gracze, którzy wyczekują powrotu Sama Fishera w odrestaurowanej wersji gry, mogą mieć pewne powody do niepokoju. Po ponad dekadzie współpracy z Ubisoftem David Grivel, dotychczasowy reżyser remake'u, zrezygnował ze swojej posady.
Pod koniec zeszłego roku poznaliśmy nowe plany francuskiego producenta i wydawcy – Ubisoft pragnie rozwijać markę Splinter Cell, a pierwszym krokiem przypominającym o IP będzie remake. Tytuł, nad którym pracuje ekipa Ubisoft Toronto, jest tworzony na silniku Snowdrop i oprócz uwzględnienia tożsamości oryginału, będzie odznaczał się innowacyjnym podejściem do standardów technicznych. Deweloperzy jednocześnie chcą przygotować historię napisaną na nowo, która zostanie dostosowana również do oczekiwań współczesnego odbiorcy. Ta informacja nie spotkała się ze zbyt entuzjastycznym przyjęciem wśród graczy, którzy spędzili godziny na poznawaniu serii debiutującej po raz pierwszy w 2002 roku. Najnowsza wiadomość również nie należy do tych pozytywnych.
Reżyser Splinter Cell Remake rezygnuje z pracy w Ubisofcie – po 11 latach David Grivel planuje podjąć się nowych wyzwań i tym samym nie będzie już pracował przy całkowitym odświeżeniu pierwszej przygody agenta Sama Fishera.
We wpisie na profilu w serwisie Linkedin deweloper przyznał, że w trakcie kariery spotkał na swojej drodze wielu wspaniałych ludzi, którym podziękował. Jak na razie jednak nie zdradził, gdzie planuje później pracować.
„Po ponad 11 latach pracy w Ubisoft, nadszedł czas na nową przygodę.
11 lat to długi okres czasu i podsumowanie go w jednym poście jest prawie niemożliwe, ale muszę przyznać, że miałem szczęście. Miałem szczęście pracować z tyloma wspaniałymi ludźmi przez te wszystkie lata. Poznałem tak wielu przyjaciół.
Od Ubisoft Paris (Ghost Recon Future Soldier), po Ubisoft Toronto (Splinter Cell Blacklist, Assassin's Creed Unity, Far Cry Primal, 5, 6 i Splinter Cell Remake), miałem okazję pracować przy wielu franczyzach, które kocham jako gracz.
I tak, chcę serdecznie podziękować wszystkim, z którymi pracowałem w Ubisoft i powiedzieć "au revoir". Nie jest to jednak "adieu", ponieważ nasza branża jest niewielka, więc nie mogę się doczekać, kiedy nasze drogi znów się skrzyżują w przyszłości. A co z tą nową przygodą? Stay tuned :)”
David Grivel to doświadczony twórca gier, który pierwsze kroki w branży stawiał już 16 lat temu w studiu Kylotonn Games. Do Ubisoftu dołączył on w 2011 roku i od tego czasu pracował między innymi przy Assassin's Creed Unity, Far Cry Primal, Far Cry 6 czy Splinter Cell: Blacklist. Od ponad roku był zaangażowany w rozwój remake'a.