A Plague Tale: Requiem to „piękny pokaz technologii”. Digital Foundry chwali jakość rozgrywki na XSX
Premiera A Plague Tale: Requiem wywołała szereg skrajnych emocji, bo choć produkcja oferuje znakomite doświadczenie, to jednak wielu graczy narzeka na problemy z wydajnością tytułu. Digital Foundry wzięło grę na warsztat i potwierdza, że to Xbox Series X w przypadku konsol oferuje najlepszą rozgrywkę.
A Plague Tale: Requiem działa na aktualnej generacji w zaledwie 30 klatkach na sekundę, ale gracze nie mogą liczyć na wszystkich platformach na stałe 30 fps. Digital Foundry sprawdziło grę i potwierdza, że „Xbox Series X jest najlepszą i najbardziej stabilną” platformą w przypadku konsol. Na PS5 i XSS możecie doświadczyć problemów.
Trzeba jednak mieć świadomość, że na każdym urządzeniu (nawet na mocnych PC) akcje z hordami szczurów znacząco wpływają na doświadczenie – na każdej konsoli takie akcje są prezentowane w około 20 fps. W aktualnej wersji to na PlayStation 5 można natrafić na najwięcej spadków, a Xbox Series S (ze względu na mniejszą rozdzielczość) oferuje płynność pomiędzy XSX i PS5.
Digital Foundry podkreśla jednocześnie, że pod względem technicznym, mechanicznym i nawet narracyjnym A Plague Tale: Requiem oferuje „ogromne ulepszenia” względem pierwowzoru. To jedna z nielicznych gier, które tak wyraźnie pokazują przeskok pomiędzy poprzednią i aktualną generacją, ponieważ deweloperzy dopieścili grę pod względem grafiki oraz zadbali o piękne dla oka szczegóły.
Warto podkreślić skąd biorą się ograniczenia – w pierwszej odsłonie na ekranie pojawiało się maksymalnie 5000 szczurów, których szczegółowość malała w momencie oddalania się bohaterów. Teraz deweloperzy wrzucili na ekran ponad 300 000 szkodników, a jednocześnie dopracowano ich ruch.
Przeczytajcie naszą recenzję A Plague Tale: Requiem oraz sprawdźcie poradnik do gry.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do A Plague Tale: Requiem.