Fortnite po przejściu na Unreal Engine 5. Duże cięcia na XSS oraz porównanie grafiki na PS5, XSX i PC
Fortnite przeszedł wielką metamorfozę, o czym pisaliśmy już m.in. w tym newsie. Sprawdźmy teraz, jak przejście na Unreal Engine 5 oceniają specjaliści z Digital Foundry.
Zespół ekspertów graficznych z Digital Foundry wziął tym razem pod lupę Fortnite, które dzięki aktualizacji wprowadzającej Rozdział 4, przeszło duże zmiany oprawy wizualnej. Tytuł doczekał się wsparcia w postaci Globalnej Iluminacji Lumen i technologii Nanite, oferowanych przez Unreal Engine 5.
Ekipa postanowiła przetestować nową oprawę w Fortnite na PS5, XSX oraz PC. Porównanie tych wydań popularnej strzelanki zaczyna się od 14 minuty nagrania. Okazuje się, że Fortnite nie odstaje mocno od PS5, XSX. Największą różnicą, działającą na niekorzyść wydania na Series S jest dynamiczna rozdzielczość, która spada momentami aż do 540p z normalnego poziomu 1080p. W zamian otrzymujemy jednak bardzo stabilny framerate 60 fps. Na PS5 oraz XSX uzyskujemy natomiast natywną rozdzielczość dynamiczną w zakresie od 864p do 1836p – z lekkim wskazaniem na Xbox Series X, które według Digital Foundry trochę częściej utrzymuje rozdzielczość w wyższych rejonach.
Niestety na Xbox Series S deweloperom nie udało się zaimplementować refleksów świetlnych Lumen, przez co gra mocno traci w zestawieniu z XSX i PS4 (17 minuta nagrania). Znacząco uproszczono też cieniowanie na Series S, gdzie przykładowo niska roślinność nie rzuca cieni, co widać w 18 minucie filmiku.
Jedynie na PC możemy cieszyć się z hardware’owego oświetlenia Lumen (na PS5 i XSX otrzymujemy software’owo generowany efekt), co sprawia, że gra na high-endowych komputerach wygląda nieco lepiej od PS5 i XSX (różnica nie jest jednak duża) Porównanie konsolowej i pecetowej wersji gry czeka na was w 21 minucie materiału wideo.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.