Duke Nukem: Endangered Species. Wyciekła niewydana odsłona znanej marki. Zobaczcie gameplay
Jeden z dziwniejszych pomysłów dotyczących rozwoju marki Duke Nukem pojawił się w okolicach 2000 roku, kiedy rozpoczęto przygotowania projektu pt. Duke Nukem: Endangered Species, w którym tytułowy bohater miał polować na dziką zwierzynę.
Gra tworzona przez studio Action Forms o „strzelaniu do zagrożonych gatunków zwierząt”, nigdy nie ujrzała światła dziennego. Niedokończona, prototypowa wersja projektu przetrwała jednak w posiadaniu użytkownika Nach0, założyciela Duke Nukem Wiki. Nach0 postanowił podzielić się grywalną wersją kodu z tego przedsięwzięcia, nad którym prace zakończyły się nagle w 2001 roku.
Patrząc na udostępniony prototyp Duke Nukem: Endangered Species, który działał na udoskonalonym silniku AtmosFear, użytym w serii Carnivores, jasne staje się czemu tytuł nie został dokończony i wydany. Nie wygląda to zbyt dobrze w akcji a pomysł „walk” z dziką zwierzyną w takiej formie, w rozległych, otwartych lokacjach, wydaje się nietrafiony. Studio Action Forms musiało w 2001 r. porzucić projekt. Zespół odpowiedzialny za serię Carnivores i Chasm: The Rift z 1997 roku, zaangażował się następnie w tworzenie Vivisector: Beast Within oraz Cryostasis: Sleep of Reason. W Vivisector zespół wykorzystał część wypracowanych materiałów, oferując podobne klimaty gameplayowe, jak w Duke Nukem: Endangered Species.
Sprawdźcie przy okazji inny, bardzo ciekawy przeciek z tego roku. To wersja Duke Nukem Forever z 2001 roku.