PS VR2 nie otrzymało wstecznej kompatybilności, a tworzenie portów jest „trudne”. Sony tłumaczy sytuację

Gry
1917V
PS VR2 / PlayStation VR 2
Wojciech Gruszczyk | 19.12.2022, 19:19

Sony nie ma najlepszych informacji dla graczy, którzy liczą, że wielu deweloperów zdecyduje się na bezpłatne porty gier z PlayStation VR na PlayStation VR 2. Producent nie zadbał o wsteczną kompatybilność, a tworzenie nowych wersji ma zajmować sporo czasu.

Na początku 2023 roku odbędzie się premiera PlayStation VR 2 i będzie to w pełni next-genowy sprzęt opracowany z myślą o PlayStation 5. Korporacja chce skupiać się wyłącznie na najnowszych grach, co ostatecznie może być sporym problemem dla graczy i deweloperów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Hideaki Nishino, starszy wiceprezes ds. doświadczeń platformowych w Sony, podczas ostatniego wywiadu dla redakcji Famitsu potwierdził, że wykorzystana technologia w PS VR2 utrudni portowanie gier. Japończycy nie zamierzają wymagać od twórców opracowywania nowych wersji wcześniej wydanych tytułów, ponieważ będzie to czasochłonny proces.

„Tym razem, oprócz nowego śledzenia kontrolera, przyjęliśmy metodę renderowania zwaną 'foveate rendering', która zwiększa rozdzielczość części [gry], na której skupiają się oczy. Sam system jest bardzo różny od poprzedniego modelu, nie będzie to prosta praca przy portowaniu”.

Przedstawiciel Sony podkreślił, że jeszcze sporo zależy od samych gier, jednak to właśnie twórcy muszą wykazać chęć opracowania swoich produkcji na PlayStation VR 2. Część pozycji (jak przykładowo seria Moss) trafi na PS VR2, jednak raczej nie powinniśmy oczekiwać bezpłatnych aktualizacji.

Źródło: The Gamer

Komentarze (122)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper