Razer przygotował poduszkę z wibracjami i dźwiękiem przestrzennym. Firma pokazała Project Carol
Razer najwidoczniej zdaje sobie sprawę, że nie każdy może pozwolić sobie na kupienie wypasionego fotela oferującego wibracje i dźwięk, więc korporacja opracowała „pierwszą na świecie poduszkę zagłówkową z dźwiękiem przestrzennym i haptyką”. Produkt został zaprezentowany na CES 2023.
Razer przyzwyczaił graczy do prezentowania nietypowych urządzeń na CES, a podczas właśnie trwających targów firma pokazała projekt, który choć na pierwszy rzut oka może wydawać się dziwny, to jednak w ostateczności ma szansę na sukces.
Korporacja nie zamierza sprzedawać całego gamingowego fotela oferującego wibracje, a postawił na poduszkę zagłówkową z dźwiękiem przestrzennym bliskiego pola i haptyką, która zdaniem producenta „przenosi graczy w nowy świat dźwiękowego i dotykowego zanurzenia”.
Razer uważa, że Project Carol przenosi „immersję i realizm na nowy poziom”. Firma tłumaczy, że w przeciwieństwie do zwykłych głośników – w tym wypadku otrzymamy bliżej umiejscowiony dźwięk, który znajduje się za graczem i ma stworzyć „otulającą przestrzeń dźwiękową”.
„Project Carol jest zasilany przez wielokrotnie nagradzaną technologią Razer HyperSense. Poduszka przekształca dźwięki gry w haptyczne sprzężenie zwrotne w czasie rzeczywistym, pozwalając graczom poczuć wszystko za sobą, będąc umieszczonymi w samym środku akcji”.
Razer przygotował sprzęt do natywnej współpracy z PC, a urządzenie zostało zaprojektowane w taki sposób, by pasować do wszystkich modeli foteli gamingowych. Project Carol korzysta z bezprzewodowego połączenia 2,4 GHz i akumulator zapewnia rozgrywkę na 8 godzin.