Xbox Game Pass znacząco zmniejsza sprzedaż gier. Microsoft potwierdza informację
Na przestrzeni miesięcy Microsoft z Philem Spencerem na czele informowali o bardzo dobrych wynikach Xbox Game Pass w kontekście sytuacji deweloperów. Twórcy otrzymywali pieniądze od korporacji, a jednocześnie usługa miała zachęcać graczy do wydawania pieniędzy.
Sytuacja nie jest jednak tak różowa z każdej strony, a szczegóły przedstawia najnowszy dokument opublikowany przez CMA. Urzędnicy z Wielkiej Brytanii przygotowali duży raport, w którym możemy znaleźć sporo ciekawych szczegółów dotyczących branży gier. Część informacji jest ukrytych, jednak Competition and Markets Authority nie zakryło konkretów na temat konsekwencji wrzucenia produkcji do Xbox Game Pass.
W dokumencie Microsoft informuje, że choć oferowanie pozycji z segmentu free-to-play do Xbox Game Pass nie niesie ze sobą żadnych negatywnych konsekwencji związanych ze sprzedażą, to jednak w przypadku normalnej dystrybucji sytuacja wygląda inaczej:
„Wewnętrzne dokumenty Microsoftu przyznają, że dodanie tytułów do Game Passa prowadzi do kanibalizacji sprzedaży B2P”
B2P to skrót od Buy-to-Play, czyli model, w którym gracze płacą jednorazowo za dostęp do gry. Zdaniem Microsoftu wprowadzenie tytułu do abonamentu negatywnie wpływa na sprzedaż, co... szczerze mówiąc nie jest specjalnym zaskoczeniem, ale jest sprzeczne z wcześniejszymi informacjami przedstawicieli Microsoftu.
Warto tutaj dodać, że termin „kanibalizacja” jest związany właśnie ze sprzedażą – przykładowo wprowadzenie jednego produktu na rynek może całkowicie zmniejszyć zainteresowanie wcześniej oferowaną rzeczą.
CMA chce zbadać sprawę sprzedaży gier w kontekście serii Call of Duty, ponieważ po dołączeniu Activision Blizzard do Microsoftu wszystkie gry z tego uniwersum mają trafić do Xbox Game Pass. Jest to jedno z najpopularniejszych IP, więc nic dziwnego, że urzędnicy chcą poznać wszystkie szczegóły dotyczące marki.