Capcom ma prostą zasadę - sprzedamy 2 miliony kopii, zrobimy sequel

Gry
777V
Capcom ma prostą zasadę - sprzedamy 2 miliony kopii, zrobimy sequel
Wojciech Gruszczyk | 09.10.2014, 16:03

Tworzenie gier AAA to bardzo duży wydatek, więc twórcy muszą przestrzegać pewnych reguł. Ojciec serii Street Fighter – Yoshinori Ono – wypowiedział się na temat prostej zasady, która obowiązuje w japońskiej korporacji... Sprzedaliśmy 2 miliony pudełek? Możemy tworzyć kontynuację. 

Capcom stworzył na poprzedniej generacji kilka ciekawych, nowych IP, które nie doczekały się stosownych kontynuacji. Nie trudno się domyśleć, że wszystko rozchodzi się o pieniądze – tworzenie gier to droga zabawa i wiele firm liczy każdą wydaną złotówkę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ono wypowiedział się na temat polityki Capcomu:

"Cały czas rozmawiamy o tym w firmie, ale koniec końców są rzeczy, których księgowy nie może przeskoczyć. Na przykład, jeśli dana gra nie sprzeda się w ilości ponad 2 milionów sztuk, to musimy wstrzymać plany dotyczące sequela."

Następnie dodał:

"Wszystko to oznacza, że nie byliśmy w stanie zrobić wystarczająco dużo i teraz możemy jedynie uczyć się na własnych błędach, wnioski być może będziemy stosować względem innych tytułów."

Mogliśmy się tego spodziewać. Tworzenie gier to biznes, a w biznesie nikt nie chce tracić. Jednak ciekawe, że Capcom oczekuje od produkcji przekroczenia bariery 2 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Jak myślicie – jest to dużo?

Źródło: http://www.vg247.com/2014/10/09/a-game-has-to-sell-over-2-million-copies-to-get-a-sequel-according-to-street-fighter-producer/

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper